رئیس‌جمهور برزیل شمشیر را از رو بست

کدخبر: ۵۶۷۲۶۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور برزیل که به چین سفر کرده است، اعلام کرد هیچ کشوری نمی‌تواند مانع گسترش روابط برزیل با پکن شود.
رئیس‌جمهور برزیل شمشیر را از رو بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل که به چین سفر کرده است، روز جمعه اعلام کرد که هیچ کشوری نمی‌تواند مانع گسترش روابط برزیل با چین شود.

تظاهرات گسترده در فرانسه پس از تایید طرح جنجالی ماکرون

اسپوتنیک گزارش داد، لولا داسیلوا در دیدار خود با شی جین پینگ رییس جمهور چین گفت: دیروز از شرکت هواوی بازدید کردیم. ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم که در روابط با همتایان چینی خود هیچ تعصبی نداریم. هیچ کشوری برزیل را از گسترش روابط با چین منع نخواهد کرد.

رییس جمهور برزیل در بیانیه مطبوعاتی پیش از این نشست دوجانبه گفت که برزیلیا متعهد به گسترش همکاری با پکن در زمینه علم و فناوری، تبادل دانشجو، فرهنگ، تغییرات اقلیمی، انرژی پاک و خودروهای الکتریکی است.

سفر داسیلوا به چین دو ماه پس از دیدار او با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن انجام می‌شود. آمریکا یکی از منتقدان بزرگ شرکت‌های فناوری چین، بویژه شرکت هواوی، به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با حزب کمونیست چین است.
به گزارش ایرنا، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل برای تقویت روابط با چین در راس هیاتی بلندپایه پنجشنبه وارد شانگهای شد.

داسیلوا ۷۷ ساله قرار بود اواخر مارس به چین سفر کند اما به دلیل ابتلا به ذات‌الریه سفر خود را به تعویق انداخت.

درخواست ضدایرانی آمریکا از اتحادیه اروپا / معرفی قطعنامه جدید علیه سپاه

داسیلوا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهوری برزیل بود و در ماه ژانویه بار دیگر به قدرت بازگشت. وی در آغاز دوره جدید فعالیت خود تلاش کرده است تا روابط با چین را که در دوره ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل وخیم شده بود، ترمیم کند.
چین بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل است و داسیلوا در عین حال قصد دارد با آمریکا نیز که دومین شریک تجاری بزرگ برزیل است، روابط متوازنی برقرار کند.

وی پس از ترک چین، شنبه به امارات سفر می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید