مایک پمپئو به شایعات درباره شرکت در انتخابات 2024 خاتمه داد

کدخبر: ۵۶۷۴۵۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا درباره احتمال نامزدی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا گفت: لحظه ما فرانرسیده است.
مایک پمپئو به شایعات درباره شرکت در انتخابات 2024 خاتمه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، «مایک پمپئو» وزیر خارجه جنگ‌طلب دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» روز گذشته (جمعه) گفت که قصد مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده را ندارد.

وی در گفتگو با شبکه «فاکس‌نیوز» در پاسخ به سؤالی درباره احتمال نامزدی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا گفت: «لحظه ما فرانرسیده است».

در حالیکه گمانه‌زنی‌ها در خصوص نامزدی پامپئو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ رو به افزایش است، وی در گفتگو با شبکه آمریکایی گفت که عدم مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «یک تصمیم کاملاً شخصی» مربوط به او و همسرش سوزان است.

این تصمیم وزیر خارجه پیشین ایالات متحد در شرایطی اتخاذ شده است که پامپئو در ماه‌های اخیر، به شماری از ایالاتی که انتخابات زودهنگام برگزار می‌کنند، سفر کرده بود.

محسن رضایی: توافق هسته ای یک نرمش قهرمانانه بود/ محاصره اقتصادی در حال شکسته شدن است

پامپئو مدعی است که ترامپ در تصمیم‌گیری او هیچ نقشی نداشته است، اما انتقاداتی را از رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که بعنوان رئیس سیا و وزیر خارجه او فعالیت داشت، مطرح کرد.

وی در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم که آمریکایی‌ها تشنه افرادی هستند که استدلال می‌کنند نه اینکه فقط توییت بزنند. فکر می‌کنم آن‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند دیدگاه خود را به وضوح درباره اقداماتی که والدین باید برای موفقیت فرزندانشان در مدارس انجام دهند و این‌که چطور جرایم را از خیابان‌ها و شهر‌ها جمع‌آوری کنیم، بیان کنند».

افشای توطئه رئیس ارتش روسیه علیه پوتین/ ماجرای شیمی درمانی او چیست؟

وی ادامه داد: «نمی‌دانم که در نهایت مردم آمریکا رئیس جمهور ترامپ را انتخاب خواهند کرد یا این‌که او فردی است که حزب ما بعنوان نامزد برمی‌گزیند، اما امیدوارم که چنین بحث‌های درباره استدلال‌های واقعی صورت بگیرد و این‌ها مسائلی هستند که واقعاً اهمیت دارد».

پامپئو در بیانیه مکتوب خود احتمال مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آینده را باز گذاشت و گفت: «فرصت‌های بسیار زیادی برای زمان‌های مناسب که ریاست‌جمهوری بسیار ضروری باشد، باقی است».

وی همچنین در خصوص این موضوع که آیا در رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از نامزدی حمایت می‌کند، گفت: «باید ببینم که چطور پیش خواهد رفت» و تأ:یدی کرد که احتمالاً ترامپ را تأیید نخواهد کرد.

پامپئو در این باره توضیح داد: «می‌خواهم فردی را پیدا کنم که فقط درباره مسائل مهم خانواده‌های آمریکایی حرف نمی‌زند بلکه در حقیقت یک سازماندهی به وجود می‌آورد و یک تیمی را در خدمت مردم آمریکا به وجود می‌آورد. این مسئله برای من مهم است و هر زمان چنین فرد مناسبی را پیدا کردم، همانطور که همیشه برای خانواده‌ام این‌طور بوده‌ام، از او حمایت می‌کنم و هر کاری را برای کمک به او انجام خواهم داد».

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا مواضع بسیار تندی علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای این کشور داشته است و در دوران فعالیت خود اقدامات بسیار زیادی را برای فضاسازی بین المللی علیه ایران انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید