درخواست فوری روسیه، آمریکا و انگلیس درباره درگیری‌های شدید در سودان

کدخبر: ۵۶۷۴۹۸
اقتصادنیوز: کشورهای آمریکا، انگلیس و روسیه خواستار توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌های شدید داخلی سودان شدند.
درخواست فوری روسیه، آمریکا و انگلیس درباره درگیری‌های شدید در سودان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی حمیدتی، اعلام کرد که درگیری در سودان باید هرچه زودتر به پایان برسد.

سفارت روسیه در سودان نیز در بیانیه‌ای از هر دوطرف درگیر خواست تا آتش‌بس‌ انجام دهند و مذاکرات را آغاز کنند.

در این بیانیه آمده است: «دو طرف یکدیگر را مسئول آنچه اتفاق می‌افتد می‌دانند و بر اساس اطلاعات دریافتی، درگیری‌ها بین آنها در منطقه کاخ ریاست جمهوری، مقر اصلی نیروهای سودانی و فرودگاه خارطوم در حال وقوع است».

سفارت روسیه همچنین  ضمن ابراز نگرانی در مورد تشدید خشونت‌ها، از هر دو طرف درگیر خواست تا سریعا درگیری‌ها را متوقف کنند و مذاکرات را با هدف تثبیت اوضاع انجام دهند. در عین حال، ما از شهروندان روسیه در سودان می‌خواهیم که در خانه‌های خود بمانند».

وزیر خارجه انگلیس نیز خواستار توقف هرچه سریع‌تر درگیری در مناطق مختلف سودان شده است.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس گفت: خشونت در سراسر سودان باید فورا متوقف شود.

«خارطوم» پایتخت سودان امروز شنبه (۲۶ فروردین) شاهد انفجار و درگیری میان ارتش این کشور و یک گروه شبه‌نظامی بوده‌ است. منابع رسانه‌ای سودان اعلام کردند که علت این درگیری‌ها، کندی پیشرفت در فرآیندهای مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان است.

فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان با بیان این‌که «این نیروهای واکنش سریع هستند که به مقر ما حمله کردند»، تأکید کرد که در صورت ادامه جنگ، نیروهای ارتش از مناطق مختلف وارد خارطوم خواهند شد.

فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان اضافه کرد: ما خواستار بازگشت نیروهای واکنش سریع هستیم که وارد خارطوم شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید