رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند؛

بزرگترین حملات سایبری به تل آویو در 2 روز

کدخبر: ۵۶۷۵۳۴
اقتصادنیوز: بنابر اعلام رسانه‌های تل آویو، حداقل ۶۰ سایت و مکان مختلف در طول دو روز گذشته مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.
بزرگترین حملات سایبری به تل آویو در 2 روز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رسانه‌های عبری زبان روز شنبه با تائید انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حداقل ۶۰ سایت و مکان مختلف در طول دو روز گذشته مورد حمله سایبری قرار گفته‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، گفته شده حمله سایری اخیر بزرگترین حمله از این نوع در سال‌های اخیر بوده است.

روز جمعه، یعنی دیروز یک گروه هکری وب‌سایت‌های پستی، بانکی و مخابراتی رژیم صهیونیستی را از کار انداخت. مقامات صهیونیستی می‌گویند اختلال به سرعت برطرف شده و هیچ داده‌ای مورد سوءاستفاده قرار نگرفته است. این گروه هکری روز جمعه به وب‌سایت‌های خدمات پست ملی اسرائیل و بانک‌های بزرگ حمله کرد و برای مدتی آن‌ها را از دسترس خارج کرد. حملات یادشده مصادف با مراسم جهانی روز قدس بود.

صهیونیست‌ها مدعی هستند هیچ آسیب قابل توجه یا نشت داده‌ای وجود نداشته، اما بعد از حملات اولیه وب سایت‌های دو شرکت مخابراتی و بانک‌های بیشتری از کار افتادند که ثابت کرد این حملات سایبری پایان نیافته است. منابع صهیونیست بعد از مدتی اظهار داشتند هکرها به اسناد یا فایل‌های داخلی دسترسی پیدا نکرده‌اند و فقط وارد رابط مشتریان شدند.

از جمله بانک‌های هدف این حمله هکری موفق می‌توان به بانک لومی، دیسکانت بانک، بانک میزراهی-تفاهوت و بانک مرکانتیل اشاره کرد.

هفته گذشته نیز منابع عبری زبان اعلام کرده بودند که گروهی از هکرها، سایت باشگاه فوتبال اسرائیلی هبوعیل حیفا را هک کرده اند. بنابراین گزارش، این هکرها شعارهایی در حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی روی این سایت منتشر کردند.

در روزهای اخیر بارها بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی با حملات هکری روبرو بوده‌اند. روز گذشته منابع عبری از هک شدن سامانه پست و سیستم آبرسانی در برخی نقاط اراضی اشغالی خبر داده بودند. هفته گذشته نیز هکرهای ناشناس که خود را وابسته به سودان معرفی کرده بودند، توانستند وب‌سایت ۱۰ دانشگاه اسرائیلی را هک کرده و این پایگاه‌های را از دسترس خارج کنند.

پیشتر، شبکه المیادین گزارش داده بود که حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل به ویژه شرکت پست که از چند روز پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد. در روزهای اخیر سازمان‌ها و مؤسسات زیرساختی رژیم صهیونیستی به طور گسترده هدف حملات سایبری از نقاط مختلف جهان قرار گرفته است.

برخی از این هکرها خود را از سودان، ترکیه و دیگر کشورهای جهان معرفی کرده و عنوان کرده‌‎اند که در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقدام به انجام این حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی گرفته‌اند.

دو روز پیش از این نیز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله سایبری به شبکه‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی در منطقه «الجلیل الاعلی» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: کشاورزان در الجلیل الاعلی از اختلال در شبکه آبیاری خبر می‌دهند.

پایگاه عرب ۴۸ هم به نقل از منابع صهیونیست اعلام کرد که این حمله سایبری سبب از کار افتادن شبکه آبیاری در مناطق گسترده‌ای از فلسطین اشغالی از جمله دشت‌های الحوله و غور اردن شده است.

پس از هک سیستم‌های آبیاری، پیام «شما هک شده اید، اسرائیل ساقط گردد» در صفحه‌ها به نمایش درآمده است. شرکت یونیترونیکس رژیم صهیونیستی مسئول سیستم‌های آبیاری تاکنون واکنشی نشان نداده است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله سایبری را قبول نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید