ورود جنگنده های اسلواکی به اوکراین

کدخبر: ۵۶۷۹۱۹
همه ۱۳ فروند جنگنده «میگ-۲۹» وعده داده شده اسلواکی به اوکراین، به کی‌یف تحویل داده است.
ورود جنگنده های اسلواکی به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در ادامه حمایت‌های تسلیحاتی گسترده و ضد روسی غربی‌ها از اوکراین، اسلواکی از تحویل جنگنده به این کشور خبر داد.

منابع رسانه‌ای از براتیسلاوا پایتخت اسلواکی خبر دادند که این کشور همه جنگنده‌های وعده داده شده به اوکراین را به این کشور تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع اسلواکی روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که ۱۳ جنگنده «میگ-۲۹» به اوکراین داده است.

متهم ردیف اول سرنگونی هواپیمای اوکراینی برای شلیک موشک آتش به اختیار بوده است؟

این اقدام اسلواکی که یک کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا است، در شرایطی انجام شد که این کشور در ماه مارس وعده داده بود به اوکراین جنگنده تحویل بدهد و ماه گذشته چهار فرونده میگ-۲۹ به کی‌یف داده بود.

تصریح مقام دولت بایدن بر نقش میزبانی چین در توافق تهران- ریاض

ارسال جنگنده اسلواکی به اوکراین در ادامه پمپاژ تسلیحاتی غربی‌ها علیه روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است. چهاردهم فروردین ماه بود که لهستان، یکی دیگر از کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که به اوکراین جنگنده میگ-۲۹ تحویل داده است.

اقدام اخیر اسلواکی و لهستان در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر بارها درباره احتمال اقدام غرب شامل آمریکا برای ارسال جت‌های جنگنده گمانه زنی شده است.

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان طی مصاحبه اواخر بهمن ماه سال گذشته با روزنامه ایتالیایی «کوریله دلا سرا» ضمن تاکید بر ضرورت تداوم فشارهای غرب علیه روسیه اعلام کرده بود تصمیم ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین توسط ناتو اتخاذ خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید