اعلام آمادگی عراق برای حل بحران در سودان

کدخبر: ۵۶۷۹۳۶
رئیس جمهوری عراق بر اهتمام کشورش نسبت به امنیت و صلح سودانی‌ها و دموکراسی نظام سیاسی تاکید کرد.
اعلام آمادگی عراق برای حل بحران در سودان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از القدس العربی، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهوری عراق امروز (دوشنبه) در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان داشت: ما با اندوه و درد، تحولات تاسف‌بار در جمهوری سودان را دنبال می‌کنیم که قربانیان آن، شهروندان شده‌اند و نهادها آسیب دیده و فرصت‌های ادامه سازندگی و پیشرفت در روند دموکراسی مسالمت‌آمیز در این کشور برادر متوقف شده است.

او افزود: اعتماد قطعی ما به خرد برادران در سودان و توانایی‌شان برای گفتگوی مسالمت‌آمیز دموکراتیک، ضامنی برای این است که مطمئن باشیم این بحران با توقف هرچه سریع‌تر درگیری و اقدامات مسلحانه پشت سر گذاشته می‌شود تا حرمت خون حفظ شده و به روند دموکراسی و صلح بازگشت صورت بگیرد.

رئیس جمهوری عراق بر اهتمام کشورش نسبت به امنیت و صلح سودانی‌ها و دموکراسی نظام سیاسی تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود که استفاده از سلاح و خشونت میان برادران کنار گذاشته شود و به اصول دموکراسی برای تقویت فرصت‌های گفتگو در راستای حفظ زندگی و صلح و عدالت، اتکا شود.

عبداللطیف جمال رشید خاطرنشان کرد که عراق آماده انجام تلاش و کمک جهت ایجاد فرصت‌های گفتگو در راستای ارجحیت دادن به منطق صلح و تقویت رویکرد دموکراتیک در سودان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید