واکنش همتی به اظهارات رئیسی درباره بانک ها / فورا اقدام کنید

کدخبر: ۵۶۷۹۵۸
اقتصادنیوز: ​رئیس سابق بانک مرکزی گفت: حجم برداشت بانک ها از بانک مرکزی که خود موجب رشد سنگین پایه پولی ( چاپ پول ) شده و یکی از موانع جدی مهار نقدینگی و تورم است ، نشان می دهد دولت و بانک مرکزی در نگاه و رفتار خودشان باید تجدید نظر کنند.
واکنش همتی به اظهارات رئیسی درباره بانک ها / فورا اقدام کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، عبدالناصر همتی با انتشار ویویویی از سخنان و تاکید روز گذشته سیدابراهیم رئیسی درباره انضباط مالی بانک ها، گفت:

خرداد ماه ۱۴۰۰ اضافه برداشت و مانده ریپوی بانکها نزد بانک مرکزی جمعاً ۴۰ همت بود. این رقم در ظرف کمتر از ۲ سال به بیش از ۸ برابر رسیده است!

چنین نتیجه ای حاصل فشار به بانکها، برای تامین مالی دولت و پرداخت تسهیلات تکلیفی و نیز کژمنشی برخی بانکهای غیر دولتی است.

ادعای اسرائیل درباره بازداشت دو نفر به اتهام همکاری با سپاه پاسداران

این حجم برداشت بانک ها از بانک مرکزی که خود موجب رشد سنگین پایه پولی ( چاپ پول ) شده و یکی از موانع جدی مهار نقدینگی و تورم است ، نشان می دهد دولت و بانک مرکزی در نگاه و رفتار خودشان باید تجدید نظر کنند.

اقدام فوری در این خصوص ضروری است.البته به خاطر حساسیت مسئله بایستی با تدبیر لازم عمل شود. هرگونه بی تدبیری می تواند منجر به شرایط سخت تر و پر هزینه تری بشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید