آیت الله جوادی آملی: با فقه و اصول نمی‌توان مشکلات جامعه را حل کرد

کدخبر: ۵۶۸۱۷۶
آیت‌الله العظمی جوادی آملی تاکید کرد: با فقه و اصول تنها نمی توان با جامعه ارتباط برقرار کرد. آنچه حوزه و جامعه را نگه می دارد، قرآن کریم است.
آیت الله جوادی آملی: با فقه و اصول نمی‌توان مشکلات جامعه را حل کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی دوشنبه شب با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، سلام آیت الله العظمی سیستانی را خدمت آیت الله جوادی آملی ابلاغ کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار ابراز داشت: این ماه که ربیع القرآن است باید خود حوزه ها را هم بهار کند، این حوزه چه نجف چه قم، نور است ولی با فقه و اصول تنها نمی توان با جامعه ارتباط برقرار کرد. آنچه حوزه و جامعه را نگه می دارد، قرآن کریم است.

پزشکیان: 40 سال است که کلا همه چیز دست ما بوده است اما نتیجه چه شد؟ / باید روش مان را اصلاح کنیم

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اساس کار، قرآن کریم است، خطاب اصلی قرآن کریم هم بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّهً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾، بخشی دیگر از پیام قرآن به حوزه اسلامی بر می گردد، لذا جامعه، چاره ندارد مگر اینکه به آموزه های قرآنی برگردد، جامعه وقتی می تواند خوب زندگی کند که جهانی فکر کند، نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.

عکسی دیده نشده از رضا پهلوی با کلاه ویژه یهودی ها

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: ما نه کلمه ای از «شیء» جامع تر داریم و نه جمعی از «اشیاء» کامل تر و جامع تر، و خداوند در قرآن کریم می فرماید : ﴿ لا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیاءَهُمْ﴾ برای مردم هیچ چیز کم نگذارید، یعنی اگر شما استاد هستید حق ندارید بدون مطالعه سر کلاس حاضر شوید، اگر سخنران هستید همینطور، اگه می خواهید گزارشی به مردم بدهید، حق ندارید بدون مطالعه باشد، بلکه باید محققانه و مدبرانه بیان کنید.

آیت الله جوادی آملی گفت: در تمامی مراحل زندگی باید به فکر آخرت بود، چرا که ما یک مرگ داریم و یک زندگی؛ قرآن کریم می فرماید که کفار می گفتند طبعیت است که مرگ و حیات را به ما می دهد،﴿  مَا هِیَ إِلَّا حَیَاتُنَا الدُّنْیَا نَمُوتُ وَنَحْیَا وَمَا یُهْلِکُنَا إِلَّا الدَّهْرُ ،﴾ این یک سوال جدی است که آیا با مرگ می پوسیم یا از پوست به در می آییم؟! قرآن کریم می فرماید شما مثل درخت نیستید که پس از ثمردهی، هیزم شود و تمام! بلکه مانند پرنده ای هستید که بعد از مرگ از قفس آزاد می شوید، مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از این دیدار ابراز داشت: کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم هم فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‌»؛ ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است، لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می گذارند.

​​​​​​​آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: با قرآن کریم و معارف بلند الهی می توان مشکلات جامعه را حل نمود و حوزه ما نیز وقتی زنده است که به قرآن بر گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید