محمد هاشمی مطرح کرد؛

ابراهیم رئیسی در مسیر سیاست منطقه ای آیت الله هاشمی /برجام باید احیا شود /عربستان به آمریکا پیشنهاد بازگشت به برجام را داده بود

کدخبر: ۵۶۸۲۸۰
محمد هاشمی گفت: باید بپذیریم که احیای برجام برای ثبات و امنیت منطقه و جهان مهم است و آثار مهمی به همراه خواهد داشت.
ابراهیم رئیسی در مسیر سیاست منطقه ای آیت الله هاشمی /برجام باید احیا شود /عربستان به آمریکا پیشنهاد بازگشت به برجام را داده بود

به گزارش اقتصادنیوز، محمدهاشمی به روزنامه آرمان ملی گفت: من تغییر مکرر وزرا و مدیران ارشد دولت را تأیید نمی کنم و معتقدم هرچه هم یک مدیر ضعیف باشد تغییر و بی ثباتی‌های ناشی از آن ضرر بیشتری به آن مجموعه خواهد زد.

وی گفت: در علم مدیریت ثبات مدیریت مورد تأکید قرار گرفته است. این وضعیت درباره هر سازمان و نهادی وجود دارد. ثبات در مدیریت در یک مجموعه شرایطی را به وجود می آورد که آن مجموعه بتواند به صورت بهتری برنامه‌ریزی کند.

هاشمی ادامه داد:یکی از اتفاقات خوبی که در هفته‌های اخیر در زمینه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داد توافق ایران و عربستان و از سرگیری روابط دو کشور پس از هفت سال بود. این اتفاق خوبی است که می‌تواند زمینه گشایش‌های دیگری را نیز برای کشور به وجود بیاورد. من بر این باور هستم که هرچه بیشتر بتوان این رویکرد را گسترش داد و با کشورهای دیگر جهان نیز تعامل داشت به سود مردم و کشور خواهد بود. یکی از استراتژی‌های مهمی که در دولت آقای هاشمی دنبال می‌شد تنش‌زدایی در سطح منطقه و گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان بود.

هاشمی اظهار داشت: توافقی که در هفته‌های اخیر بین ایران و عربستان صورت گرفت در راستای استراتژی‌ای بود که دولت آقای هاشمی دنبال می کرد.در دولت آقای هاشمی رویکرد تنش‌زدایی در منطقه در دستور کار قرار داشت که در دولت احمدی‌نژاد متوقف شد و رویکرد دیگری در دستور کار قرار گرفت.دولت آقای رئیسی نیز باید همان استراتژی تنش‌زدایی منطقه‌ای دولت آقای هاشمی را دنبال کند. رهبران عربستان نیز قبل از توافق با ایران عنوان می‌کردند که باید برجام احیا شود و به سود کشورهای منطقه است که برجام احیا شود.البته موضوع برجام از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است. نخست در زمینه ثبات و امنیت منطقه و جهان است وما باید بپذیریم که احیای برجام برای ثبات و امنیت منطقه و جهان مهم است و آثار مهمی به همراه خواهد داشت. عربستان قبل از توافق با ایران به آمریکا این پیشنهاد را داده بود که به برجام بازگردد و به دنبال این بودند که این اتفاق رخ بدهد.

  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید