درخواست مهم دبیرکل اتحادیه عرب به مناسبت عید فطر

کدخبر: ۵۶۸۴۶۹
اقتصادنیوز: دبیرکل اتحادیه عرب طی صدور بیانیه‌ای اظهار کرد: مایه تاسف است که عید سعید فطر در سودان فرا می‌رسد و ملت این کشور در خانه‌های خود وحشت زده و نگران جان خود هستند.
درخواست مهم دبیرکل اتحادیه عرب به مناسبت عید فطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دبیرکل اتحادیه عرب به دنبال پایبند نبودن ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به آتش‌بس و ادامه نزاع مسلحانه برای پنجمین روز متوالی، از هر دو طرف خواست تا درگیری‌ها را متوقف و آتش بس را در عید فطر اجرا کنند.

دادگاه عالی آمریکا ادعای بانک خلق ترکیه در پرونده ایران را رد کرد

روسیا الیوم گزارش داد، احمد ابوالغیط در بیانیه‌ای اظهار داشت: مایه تاسف است که عید سعید فطر در سودان فرا می‌رسد و ملت این کشور در خانه‌های خود وحشت زده و نگران جان خود هستند.

بیانیه مشترک سفارتخانه‌های خارجی در خارطوم / هشدار آمریکا به اتباع خود

وی افزود: از برادران سودانی در نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع درخواست می‌کنم که در روزهای عید، آتش‌بس اعلام کنند و به مردم اجازه نفس کشیدن و رسیدگی به موارد حیاتی و فوری انسانی را بدهند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: امیدوارم گوش شنوایی برای فراخوان من برای آتش بس در تعطیلات وجود داشته باشد.

پیش از این هیات‌های دیپلماتیک خارجی در خارطوم در بیانیه‌ای از ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی خواستند که هرچه سریع‌تر به درگیری‌ها پایان دهند.

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان، درگیری‌های شدید میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع امروز وارد پنجمین روز خود شد.

منابع خبری عصر سه شنبه از موافقت ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان و آغاز آتش‌بس خبر داده‌ بودند.

قرار شده بود که این آتش‌بس از ساعت ۱۸ عصر دیروز به وقت محلی سودان آغاز و به مدت ۲۴ ساعت ادامه یابد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید