نیروی دریایی آمریکا مدعی شد؛

عبور قایق بدون سرنشین برای اولین بار از تنگه هرمز

کدخبر: ۵۶۸۴۷۰
اقتصادنیوز: نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه برای اولین بار یک قایق بدون سرنشین را از تنگه هرمز واقع در خلیج فارس عبور داد.
عبور قایق بدون سرنشین برای اولین بار از تنگه هرمز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه برای اولین بار یک قایق بدون سرنشین را از تنگه هرمز واقع در خلیج فارس عبور داد.

فوری / آمریکا 6 شرکت و یک فرد را تحریم کرد

یورونیوز گزارش داد، «تیموتی هاوکینز» سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده گفت که عبور این قایق مجهز به دوربین و حسگر، توجه نیروهای سپاه پاسداران ایران را به خود جلب کرد اما برخوردی بین دو طرف روی نداد. دو قایق متعلق به گارد ساحلی آمریکا قایق بدون سرنشین این کشور را که طول آن ۱۳ متر است هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی می‌کردند.

یک پنجم از نفتی که در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد از تنگه هرمز عبور می‌کند.

سخنگوی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا گفت: «ایرانی‌ها نظاره‌گر عبور قایق بدون سرنشین بودند که عبورش طبق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.»

وی افزود که سپاه پاسداران ایران با یک فروند پهپاد و یک شناور تندروی تهاجمی، وضعیت در تنگه هرمز را زیر نظر داشت.

 ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است سال گذشته تصمیم به تشکیل گروه ضربت متشکل از قایق‌های بدون سرنشین در خلیج فارس گرفت.

نیروی دریایی ایالات متحده در همین راستا در نظر دارد تا از حدود یکصد قایق بدون سرنشین که هم قادر به دریانوردی هستند و هم توانایی عبور از زیر آب دارند استفاده کند. ایران تابستان گذشته برای مدت کوتاهی چند پهپاد دریایی آمریکا را توقیف کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید