حمله مجارستان به دبیرکل ناتو درباره وعده‌اش به اوکراین

کدخبر: ۵۶۸۹۹۶
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر مجارستان اظهارات اخیر دبیرکل ناتو در کی‌یف را مبنی بر "عضویت اوکراین در ناتو" زیر سوال برد و مجددا به طور غیرمستقیم مخالفت خود را با این قضیه نشان داد.
حمله مجارستان به دبیرکل ناتو درباره وعده‌اش به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در توییتر مطلبی از نشریه پولیتیکو را به اشتراک گذاشت که طبق آن ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سفرش به کی‌یف مدعی شده که "جای اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو محفوظ است."

پاسخ روسیه به اخراج دسته‌جمعی دیپلماتهایش از آلمان

راشاتودی گزارش داد، سپس اوربان با واکنش نسبت به ادعای دبیرکل ناتو در زیر این پست فقط نوشت: «چی؟!»

دبیرکل ناتو روز پنجشنبه برای اولین بار از آغاز جنگ در اوکراین در سفری غیرمنتظره به کی‌یف رفت و در آنجا خاطرنشان کرد که اعضای این ائتلاف باید اطمینان حاصل کنند که اوکراین در این جنگ "پیروز" می‌شود. وی همچنین ادعا کرد که کی‌یف جایش در ناتو محفوظ است.

مجارستان بارها خاطرنشان کرده که با عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا موافق نیست. همچنین بوداپست از ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف خودداری کرده است.

دبیرکل ناتو روز جمعه پیش از نشست وزرای دفاع کشورهای غربی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گفت، تمامی کشورهای عضو ناتو توافق کرده‌اند که پس از پایان جنگ، اوکراین در نهایت عضوی از این ائتلاف نظامی خواهد شد.

او گفت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین انتظار بسیار شفافی در این زمینه دارد. ما پیرامون عضویت اوکراین در ناتو و همچنین تضمین‌های امنیتی که این کشور به آن‌ها نیاز دارد، گفت‌وگو کردیم. هیچکس نمی‌تواند بگوید که چه موقع و چگونه این جنگ به اتمام خواهد رسید، اما ما کاملا می‌دانیم که هر وقت این جنگ تمام شود، باید اطمینان حاصل کنیم که تاریخ آن را تکرار نکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید