در پی عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی

تهدید آمریکا از سوی روسیه: تلافی می کنیم /دست به حرکت احمقانه ای زدید /فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم بخشید

کدخبر: ۵۶۹۱۸۷
وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه قبل از ترک مسکو با انتقاد شدید از آمریکا گفت: «کشوری که خودش را قدرتمندترین، باهوش ترین و آزاد و عادل در جهان می‌خواند جا زده، دست به حرکتی احمقانه زده است.»
تهدید آمریکا از سوی روسیه: تلافی می کنیم /دست به حرکت احمقانه ای زدید /فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم بخشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فاررس، روسیه با اعلام اینکه آمریکا برای خبرنگاران این کشور روادید با هدف پوشش خبری سفر سرگئی لاوروف به شهر نیویورک را صادر نکرده شدیدا از این کار انتقاد کرد.

هشدار چین به عربستان /پشت پرده توافق تهران - ریاض و تغییر رویکرد بن سلمان

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت،‌آمریکا برای خبرنگاران روسی که ماموریت پوشش دادن سفر او به نیویورک را داشتند روادید صادر نکرده و وعده تلافی کردن این کار را داد.

ماجرای همهمه دانشجویان در جلسه با رهبری چه بود؟ /آیا ایشان عصبانی شدند؟

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این خبرنگاران به منظور پوشش حضور وزیر خارجه روسیه در مقر سازمان ملل در نیویورک در  چارچوب ریاست مسکو بر شورای امنیت، می‌بایست از سوی آمریکا روادید دریافت می‌کردند.  وزارت امور خارجه آمریکا هنوز درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است.

وعده زلنسکی به اوکراینی ها: از باخموت دست نمی‌کشیم/ خیز کی‌یف برای بازپس‌گیری ساحل شرقی دنیپرو

وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه قبل از ترک مسکو با انتقاد شدید از آمریکا گفت: «کشوری که خودش را قدرتمندترین، باهوش ترین و آزاد و عادل در جهان می‌خواند جا زده، دست به حرکتی احمقانه زده و ارزش واقعی قسم خوردن و تضمین‌ دادن هایش درباره حفاظت از آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات را به نمایش گذاشت.»

ادعای اسرائیل درباره مقابله با حملات احتمالی ایران

لاوروف تصریح کرد:‌ «مطمئن باشید ما فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم بخشید.»

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در تکمیل صحبت‌های لاوروف گفت: «من تاکید می‌کنم که ما راه‌هایی برای پاسخ دادن به این کار خواهیم یافت و به گونه‌ای پاسخ خواهیم داد که آمریکایی‌ها تا مدتی طولانی یادشان بماند که چنین کاری نکنند.»

به گزارش خبرگزاری «تاس»، همچنین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اقدام آمریکا توضیح داد: «ما درباره رفتار واقعی آمریکا با خبرنگاران حرف می‌زنیم. 40 دقیقه تا عزیمت آنها مانده و در حالی که همه آنها در فرودگاه و بدون روادید هستند سفارت آمریکا در پاسخ به درخواست ما در این خصوص تنها می‌گوید که دارند روی آن کار می‌کنند! این آشکارا دخل و تصرف در آزادی بیان و نقض حقوق خبرنگاران است.»

وزیر امور خارجه روسیه بر اساس ویدیویی از صحبت‌هایش که از سوی زاخارووا منتشر شد گفت: «طبیعتا من می‌دانستم که همکاران آمریکایی ما به انجام چنین کارهایی معروف هستند اما مطمئنا این بار با در نظر گرفتن توجهی که معطوف به این رفتار مفتضحانه شده، وضعیت متفاوت است.»

لاوروف با تاکید بر این که مواضع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مورد توجه کل جهان قرار خواهد گرفت افزود: «من مطمئن هستم حقایق خیلی بیشتر توجه کل جهان را جلب می‌کند تا اطلاعات فیلتر شده ای که همکاران غربی ما به خورد مخاطبانشان می‌دهند.»

لاوروف خاطر نشان کرد،‌ آمریکا با صادر نکردن روادید برای همه خبرنگاران هیات روسیه از وضعیت خود به عنوان کشور میزبان سازمان ملل سواستفاده کرده است و طرف آمریکایی توضیحی نیز در این مورد نداد.

ریابکوف گفت، صادر نکردن روادید از سوی آمریکا «شیوه‌ای مطلقا غیرقابل قبول و منزجرکننده است. آمریکایی‌ها وانمود کردند دارند روی موضوع کار می‌کنند و اعصاب طرف مقابل را تحریک کردند. این تحقیر بار دیگر نشان داد که همکاران واشنگتنی ما قابل اعتماد نیستند. و به عبارت دیگر نباید به حرف های آنها گوش داد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید