غیبت چندماهه احمدی نژاد به خاطر بیماری او بود یا بازی جدیدی در راه است؟

کدخبر: ۵۶۹۴۱۹
اقتصادنیوز: انتشار عکس‌هایی ازمحمود احمدی‌نژاد پس از ۷ماه، از بازگشت دوباره او به فضای خبری کشور حکایت می‌کند.
غیبت چندماهه احمدی نژاد به خاطر بیماری او بود یا بازی جدیدی در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد اینکه چرا پس از این غیبت ۷ماهه مجدد در انظار با همان ژست مردمی بودن ظاهر شده و این مدت کجا بوده است، سوالی است که با عبدالرضا داوری از نزدیکان پیشین او در میان گذاشتیم. داوری در پاسخ به این سوال که او در این مدت کجا بوده از بیماری دوماهه احمدی‌نژاد خبر داد. هرچند او به‌طور مشخص بیماری احمدی‌نژاد را اعلام نکرد، اما گفت که او در این مدت تا جایی که اطلاع دارد به دلیل بیماری در منزل بستری بوده است. به گفته وی نوع بیماری به شکلی بوده که باید در منزل می‌ماند و امکان حضور در مکان‌های اجتماعی را نداشت.

داوری همچنین گفت که اگرچه احمدی‌نژاد در این مدت صحبتی نکرده است، اما در جلسات مجمع حضور داشته است. داوری در این خصوص که چرا احمدی‌نژاد پس از حوادث اخیر در کشور سکوت کرد و موضعی نگرفت نیز گفت: احمدی‌نژاد نمی‌خواهد در مورد این مسائل موضع بگیرد چون به هرحال او عضو مجمع تشخیص است و با توجه به اینکه حکمش از طرف مقام معظم رهبری صادرشده نمی‌خواهد خارج از نظام موضع بگیرد، به همین دلیل ترجیح داده سکوت کند. داوری همچنین تاکید کرد که فیلم‌هایی هم که درحال حاضر در فضای مجازی پخش می‌شود، مربوط به سال‌های قبل از ۱۴۰۰ است.

همین سوال‌ها را با پویا دبیری‌مهر، روزنامه‌نگار مطرح کردیم. او برخلاف داوری معتقد بود که احمدی‌نژاد به هیچ عنوان در این مدت بیمار نبوده است. وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد یک سیاستمدار است و براساس صلاحدید خود هر وقت که خواست اظهارنظر می‌کند، گفت: احمدی‌نژاد پیش از این هم که نقد داشت در مجمع بود. به عبارتی او همیشه یا رئیس‌جمهور‌ بوده یا عضو مجمع و به هرحال یک مسوولیتی در نظام داشته و هیچ‌وقت شهروند عادی نبوده است.

دبیری‌مهر در ادامه با بیان اینکه همان‌طور که نقدهای او در جای خودش قابل بررسی است، سکوتش هم در جای خودش می‌تواند جالب باشد، به سخنان پیشین احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مبنی بر سکوت الهام‌بخش وحدت اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد معتقد است ما حرف‌هایمان را زده‌ایم. همچنان‌که فیلمی هم که اخیرا از او منتشرشده اگرچه مربوط به نزدیک به سه سال پیش است، ولی انگار همین امروز صبح این سخنان را مطرح کرده است. دبیری‌مهر همچنین تصریح می‌کند که احمدی‌نژاد همیشه بازی خود را در زمین سیاست دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید