در دیدار وزیر خارجه روسیه با همتای فلسطینی خود چه گذشت؟

کدخبر: ۵۶۹۵۹۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای فلسطینی خود در تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیگیری حقوق فلسطینیان و اقدامات ضد انسانی «اسرائیل» واکنش نشان داد.
در دیدار وزیر خارجه روسیه با همتای فلسطینی خود چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد در دیدار با همتای فلسطینی خود در تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیگیری حقوق فلسطینیان در مجامع جهانی و تکرار اقدامات ناقض حقوق بشری «اسرائیل» در مسجد الاقصی بحث و رایزنی کرد.

وزارت خارحه بیانیه داد/ آمریکا از واقعه طبس درس بگیرد

وبگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد، در حاشیه ریاست دوره‌ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، «سرگی لاوروف» با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری وضعیت جاری فلسطین و منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را بررسی کردند.

بر پایه این گزارش، سرگی لاوروف در دیدار با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری با اعلام این مطلب که روسیه همواره مخالفت خود را از اقدامات ضد انسانی و خشونت‌آمیز «اسرائیل» ضد فلسطینی‌ها اعلام کرده و بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود تاکید کرده است و مسکو نسبت به حل‌وفصل مسئله فلسطین در مجامع جهانی و به ویژه در جلسات شورای امنیت و مجمع سازمان ملل آمادگی دارد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «روسیه همواره از احقاق حقوق ملت فلسطین در همه حوزه‌ها و در سطح بین‌المللی حمایت می‌کند و توسعه فیمابین بخشی از اصول سیاست خارجی مسکو است.»

ریاض سلامه نیز در این دیدار با تقدیر از نطق امروز وزیر خارجه روسیه در حمایت از آرمان فلسطین اظهار کرد که رژیم صهیونیستی کماکان به خوی تجاوزکارانه خود در ارتکاب اقدامات ضد انسانی در حق فلسطینیان با تخریب منازل در شهر قدس اشغالی ادامه می‌دهد و از سازمان‌های بین‌المللی خواستار پایان دادن به اقدامات نژادپرستانه اشغالگران در فلسطین و توقف تنش بی‌سابقه شهرک‌نشینان ضد فلسطینیان در مسجد الاقصی هستیم.

گفتنی است روسیه طی ماه جاری میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد. لاوروف از روز گذشته با حضور در نیویورک، ریاست تعدادی از نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید