ادعای جدید اوکراین علیه ایران

کدخبر: ۵۶۹۷۲۲
نشریه آنلاین اوکراینی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا تحریم‌های دیگری را علیه ایران اعمال کند.
ادعای جدید اوکراین علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تا تحریم‌های دیگری را در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری علیه تهران وضع کند.

یولیا اسویریدِنکوف، وزیر اقتصاد اوکراین همگام با غرب، با تکرار ادعاها علیه ایران درباره تامین سلاح از تهران برای مسکو، گفت: متاسفانه تحریم‌های قبلی ما و شرکای‌مان علیه اشخاص و شرکت‌هایی که مستقیماً در تامین تسلیحاتی روسیه دخالت دارند، به عنوان یک هشدار جدی گرفته نشد.

وی افزود: حمایت از متجاوز بدون مجازات نخواهد ماند و اوکراین در تلاش است تا هر تعداد کشور ممکن را برای اتخاذ تصمیمات درباره اعمال تحریم‌های اضافی، گرد هم بیاورد.

براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد اوکراین، تحریم‌های پیشنهادی برای بازه‌ای ۵۰ ساله اعمال خواهد شد. این تحریم‌ها، ممنوعیت انتقال فناوری و حقوق مالکیت فکری به شهروندان ایران و همچنین سرمایه‌گذاری در این کشور یا پرداخت‌های الکترونیک به آن را شامل می‌شود. علاوهبر این، در حوزه فعالیت‌های تجاری نیز تحریم‌های علیه تهران اعمال شده است.

ایران و روسیه به دفعات ادعاهای تامین تسلیحاتی مسکو را قویاً تکذیب و جمهوری اسلامی تاکید کرده است که هیچ پهپاد و سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ علیه اوکراین نفروخته و واگذار نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید