ادعای بلژیک درباره مبادله «اسدالله اسدی» دیپلمات شاغل در وین

کدخبر: ۵۶۹۸۱۹
اقتصادنیوز: بلژیک مدعی شد بر سر مبادله «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی شاغل در وین که از چند سال پیش بازداشت شده با تهران به توافق دست پیدا نکرده است.
ادعای بلژیک درباره  مبادله «اسدالله اسدی» دیپلمات شاغل در وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، اسدالله اسدی چند پیش به اتهام دست‌ داشتن برای برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس بازداشت و به بلژیک منتقل شد. او به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد.

اتهامات مردود به الهه محمدی و نیلوفر حامدی

بلژیک روز چهارشنبه مدعی شد که بر سر مبادله «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی شاغل در وین که از چند سال پیش بازداشت شده با تهران به توافق دست پیدا نکرده است.

به گزارش فارس، ساعاتی قبل‌تر، «مسعود ستایشی»، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این پرونده گفته بود: «در رابطه با اسدالله اسدی موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس میان ایران و بلژیک منعقد و اسناد هم منتقل شده هر دو طرف می‌توانند نسبت به انتقال محکومین اقدام کنند. طرف مقابل درخواست داده بود، ما هم درخواست دادیم.»

اسدالله اسدی چند پیش به اتهام دست‌ داشتن برای برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در پاریس بازداشت و به بلژیک منتقل شد. او به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد.

دادگاه قانون اساسی بلژیک روز ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ درخواست‌های مطرح‌شده در آن کشور برای لغو معاهده مبادله زندانی با ایران را رد کرد. در آن زمان رسانه‌ها گزارش داده بودند که این حکم دادگاه می‌تواند به مبادله اسدالله اسدی با یک زندانی بلژیکی در ایران (« اولیویه فانده‌کاستیله») منتهی شود.

قانونگذاران بلژیکی این معاهده را در ماه جولای تصویب کردند اما اجرای آن به دلیل مسائل حقوقی مطرح‌شده از سوی برخی از گروه‌های مخالف ایران معلق شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید