پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان عراق به پرواز درآمد

کدخبر: ۵۷۰۲۲۵
اقتصادنیوز: یک پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز مقرهایی در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه به پرواز درآمده که در آن مناطق تجهیزات نظامی مستقر است.
پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان عراق به پرواز درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام امنیتی عراقی جمعه شب اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در غرب عراق و نزدیک به مرز سوریه به پرواز درآمده است.

المعلومه گزارش داد، این مقام امنیتی در استان الانبار عراق منطقه دقیق پرواز این پهپاد آمریکایی را آسمان منطقه «القائم» در غرب استان الانبار به سمت خاک سوریه دانست.

وی که به نامش اشاره نشد، افزود: هنوز ماهیت مأموریت این پهپاد آمریکایی مشخص نیست.

این مقام امنیتی عراقی که خواست نامش محفوظ بماند گزارش داد که این پهپاد بر فراز مقرهایی به پرواز درآمده که در آن مناطق تجهیزات نظامی مستقر است.

وی ادامه داد: ایالات متحده در حالی از این پهپادها برای عملیات جمع آوری اطلاعات استفاده می‌کند که این مناطق، امنیت و ثبات داشته و در دوره‌های طولانی هیچ عملیات ضدامنیتی به خود ندیده است.

این مقام امنیتی عراقی پرواز پهپاد آمریکایی را همزمان با پرواز گسترده هواپیماهای نظامی ایالات متحده بر فراز پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار دانست.

پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا درحالی انجام می شود که «عدی عبدالهادی» از رهبران ائتلاف فتح ۴ اردیبهشت ماه در گفت وگو با شبکه المعلومه گفت: باید هویت طرفی که به پهپادها اجازه پرواز می دهد و همچنین ماهیت و هدف این پروازها مشخص شود.

عبدالهادی با بیان اینکه وجود پهپادهای آمریکایی در حریم هوایی عراق یک عامل نگران کننده حقیقی است، افزود: باید به این مساله توجه و واقعیت را در مقابل افکار عمومی عراق اعلام کرد.

نیروهای ائتلاف بین المللی که فرماندهی آن را نظامیان آمریکایی بر عهده دارند، اخیرا از سقوط یک فروند پهپاد متعلق به این ائتلاف در خارج از استان کرکوک عراق خبر دادند.

در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده که یک پهپاد متعلق به این نیروها دوم اردیبهشت ماه سال جاری دچار نقص فنی شد و در جنوب کرکوک سقوط کرد.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف آنچه جنگ با داعش اعلام شده، در عراق حضور دارد.

تحلیلگران سیاسی مسایل منطقه معتقدند که حضور نیروهای آمریکایی در عراق بیشتر به منظور کمک به تروریست‌های داعش در این کشور است که در صورت به محاصره درآمدن سران این گروهک تروریستی توسط نیروهای عراقی، آن‌ها را نجات دهند، همانگونه که تاکنون بارها اقدام به این کار در شهرهایی همچون تکریت و الرمادی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید