انتقاد آیت‌الله نورمفیدی از نحوه امر به معروف/ این رفتار نتیجه عکس می‌دهد

کدخبر: ۵۷۰۶۹۱
امام جمعه گرگان گفت: نباید اینگونه شود که مردم در این راه با افرادی مواجه شوند که نتیجه عکس بدهد و همچنین نباید منتظر تأثیر آنی این گفتگوها و تذکرها در جامعه باشیم. بلکه بابد یک کار مدت دار و مبنایی انجام شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه یکشنبه در دیدار دبیر و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان اظهار کرد: حجاب از مسلّمات دین ما بوده و در آن شکی نیست اما در مواجهه با افراد بی حجاب و بدحجاب نباید به گونه‌ای برخورد شود که نتیجه معکوس داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: رعایت حجاب در کشور ما علاوه بر وجوب شرعی الزام قانونی است اما اینکه چگونه و از چه راهی این موضوع نهادینه شود مهم است.

وی گفت: متأسفانه اغلب اقدامات انجام گرفته، با زبان تهدید، زور، فشار و بگیر و ببند بوده که جواب نداده و برخی افراد جامعه را در موضع تقابل انداخته است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: اخیراً از رسانه ملی بیاناتی از رهبر معظم انقلاب راجع به ریشه بی حجابی و بد حجابی و اینکه چرا زن‌ها را در غرب به این وضع کشانده‌اند، پخش شده است.

نور مفیدی گفت: معظم له خیلی زیبا با استناد به حرف‌های خود غربی‌ها در خصوص بی حجابی و فلسفه آن توضیح داده است، باید اینگونه علت و ریشه را بگوییم تا جامعه خصوصاً زنان بدانند که پشت این ماجرا چیست؟

وی اضافه کرد: در امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی باید از افراد باسواد، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های اجتماعی که در بین مردم جایگاه خوبی دارند و مورد احترام جامعه هستند، استفاده شود.

نورمفیدی ادامه داد: این دستور اسلام است که از افراد خوش بیان و تاثیرگذار که ادب در کلام دارند، استفاده شود.

وی افزود: نباید اینگونه شود که مردم در این راه با افرادی مواجه شوند که نتیجه عکس بدهد و همچنین نباید منتظر تأثیر آنی این گفتگوها و تذکرها در جامعه باشیم. بلکه بابد یک کار مدت دار و مبنایی انجام شود.

نورمفیدی گفت: آنهائی که می‌خواهند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند باید انتخاب شده و کارشناس و خبره باشند تا مؤثر واقع شود.

امام جمعه گرگان بیان کرد: امر به معروف نباید فقط جنبه تهدید به خود بگیرد بلکه باید تشویق هم در کار باشد باید روش‌های تاثیرگذار انتخاب و اجرا شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید