در گفتگوی اختصاصی با فرید زکریا مطرح شد

تهدیدات جدید نتانیاهو علیه تهران

کدخبر: ۵۷۰۸۴۷
اقتصادنیوز: نتانیاهو این ادعا را مطرح کرد که اگر می خواهید مانع از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای شوید، تنها راه تهدید نظامی است.
 تهدیدات جدید نتانیاهو علیه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یک‌شنبه در گفتگو با سی‌ان ان مدعی شد که این بازیگر علی‌رغم طرح پرحاشیه بازنگری ساختار قضایی، هنوز به آرای مردمان سرزمین های اشغالی احترام می گذارد.

این ادعا در میانه اعتراض‌ها و اعتصاب‌های سراسری گسترده و افزایش فشارهای بین‌المللی بر کابینه بی‌بی جهت پایان دادن به اجرایی شدن طرح اصلاح قضایی مطرح شد؛ تلاشی که موجب گشت نتانیاهو رای‌گیری در این باره را به تعویق بیاندازد. با این همه این احتمال وجود دارد که با آغاز جلسه های تابستانی پارلمانی اسرائیل، پیشنهادها برای اصلاح ساختار قضایی بار دیگر مطرح شود.

نتانیاهو در گفتگو با فرید زکریا مدعی شد که اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان از آن دارد که بحث در باب اصلاح ساختار قضایی با اهمیت است، از همین رو در تلاش هستیم تا با تکیه بر اجماع گسترده چنین چالشی را حل کنیم. بی‌بی در ادامه ادعا کرد که درصدد نیست فعال‌ترین بخش قوه قضائیه را منفعل کند تا پارلمان با اکثریت ساده تصمیم‌های دیوان عالی را نقض کند.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که اسرائیل از مسیر تعادل خارج شده است. به گفته او امروز چالش این رژیم آن است که تعادل بازگردانده شود بدون آن که کنترل ها و موازنه ها در باب قدرت اکثریت از میان برود.

بی‌بی در ادامه این استدلال را که بازنگری قضایی، زمینه برای خروج فن‌آوری پیشرفته هموار می‌کند را منکر شد، هرچند برخی از مدیران فعال در این عرصه، نسبت به تضعیف استقلال دادگاه‌های اسرائیل هشدار داده و تهدید به خروج کسب‌وکارهای خود از سرزمین‌های اشغالی کرده‌اند.  بی‌بی در ادامه از خوش‌بینی‌اش در باب وضعیت اقتصاد اسرائیل گفت و تاکید کرد که در چند هفته آینده- در کوتاه مدت- بودجه را تصویب خواهد کرد.

زکریا در این مصاحبه نتانیاهو را در باب ایران تحت فشار قرار داد و از او پرسید که آیا مخالفتش با توافق هسته‌ای اشتباه است یا خیر.  بی‌بی در پاسخ مدعی شد که خیر. او در ادامه این ادعا را مطرح کرد که اگر می‌خواهید مانع از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای شوید، تنها راه‌ش تهدید نظامی معتبر است. این ادعا در حالی مطرح شد که ایران بارها گفته که خواهان دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست. با این همه بی‌بی مدعی شد که مسئولیت اسرائیل، ایالات متحده و همه همسایگان  آن است که مانع از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای شوند.

نتانیاهو همچنین استدلال زکریا در باب این‌که تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می تواند برقراری روابط دیپلماتیک این رژیم با کشورهای عرب را به خطر بیاندازد را رد کرد. بی‌بی مدعی شد که صلح با کشورهای بزرگ عربی نه تنها ممکن، بلکه محتمل‌تر از گذشته است. او در ادامه تاکید کرد که از تمام توانش برای اجرای این برنامه استفاده خواهد کرد و به درگیری‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایان خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید