ردپای یک پهپاد چینی در نبرد روسیه و اوکراین!

اوکراین آتش به پا کرد /غوغای پهپاد چینی در کریمه

کدخبر: ۵۷۰۹۳۹
بر اساس ادعای یک رسانه روسی، کریمه توسط حداقل شش پهپاد مورد حمله قرار گرفت که دو فروند از آنها با موفقیت به اهداف خود رسیدند.
اوکراین آتش به پا کرد /غوغای پهپاد چینی در کریمه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، چند روز پیش، چندین پهپاد اوکراینی به شهر سواستوپل در کریمه حمله کردند که حداقل یک پهپاد به انبار سوخت برخورد کرد و باعث آتش‌سوزی گسترده شد.

طبق گزارش‌ها، پهپاد اوکراینی که پایانه نفتی سواستوپل را هدف قرار داد، یک پهپاد Mugin-۵ است. چندین تصویر و ویدئو که در اینترنت در حال پخش است، بقایای یک پهپاد را نشان می دهد که توسط نیروهای روسی در نزدیکی روستای Zernovoye سرنگون شد که اطلاعاتی در مورد نوع پهپاد مورد استفاده در این حمله ارائه می دهد.

بر اساس ادعای یک رسانه روسی، کریمه توسط حداقل شش پهپاد مورد حمله قرار گرفت که دو فروند از آنها با موفقیت به اهداف خود رسیدند. این رسانه همچنین مدعی شد که پهپادهای شرکت کننده در این حمله Mugin-۵ بوده اند. علاوه بر این، مقامات رسمی کریمه تایید کردند که نیروهای پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را که بر فراز این قلمرو پرواز کرده بودند، رهگیری کردند. یکی از پهپادها سرنگون شد و دیگری از طریق جنگ الکترونیک خنثی شد.

طرح زنانه- مردانه شدن دریا قطعی است!

یک پهپاد چینی در نبرد روسیه و اوکراین!

پهپاد Mugin-۵ ساخت چین حملات هواپیماهای بدون سرنشین در کریمه پدیده جدیدی نیست. حملات مشابهی در گذشته رخ داده است. در ماه مارس، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک پهپاد Mugin-۵ در منطقه ساکی، که محل استقرار یک پایگاه هوایی ارتش روسیه است که چندین بار توسط نیروهای مسلح اوکراین هدف قرار گرفته است، پیدا شد.

همچنین در نقطه مقابل گزارش ها حاکی از آن است که پهپاد Mugin-۵ پس از مقاوم‌سازی و مسلح شدن، توسط نیروهای روسی علیه مواضع اوکراینی مورد استفاده قرار گرفته است. کارشناسان بر این باورند که ارتش روسیه می‌تواند به غیر از پهپاد Mugin-۵، انواع مختلفی از پهپادها را برای جنگ تغییر دهد. تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی در ژوئن ۲۰۲۲ و فوریه ۲۰۲۳ یک هواپیمای بدون سرنشین نارنجی را نشان می دهد که بر اساس طراحی خارجی آن به نظر می رسد یک Mugin-۴ باشد.

Mugin-۵ نوعی هواپیمای بدون سرنشین (UAV) است که به صورت تجاری در دسترس است و توسط یک شرکت چینی ساخته شده است. پهپاد Mugin-۵ که از مواد فیبر کربنی سبک و بادوام تشکیل شده است، در مدل ها و محدوده قیمت های مختلف موجود است. بسته به مدل و فروشنده، هزینه پهپاد می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

 

اوکراین با این پهپاد چینی ارزان در کریمه آتش به پا کرد!/ عکس

به عنوان مثال، در علی بابا، Mugin-۵ با بال ثابت استاندارد کمتر از ۹۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد، اگرچه قیمت های قبلی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا متغیر بوده است. پهپاد Mugin-۵ دارای طول بال تقریباً ۴ متر، طول بدنه آن کمی بیش از ۳ متر و حداکثر ظرفیت حمل بار تقریباً ۲۵ کیلوگرم است.

این پهپاد قادر است با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند و می تواند تا ۷ ساعت مداومت پروازی دارد. این پهپاد برای اهداف مختلفی از جمله نقشه برداری هوایی و شناسایی استفاده می‌شود. با این حال، حوادث اخیر مربوط به پهپاد Mugin-۵ در کریمه، قابلیت‌های بالقوه استفاده از این فناوری ها در میدان جنگ را برجسته کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید