انتقاد یک روزنامه حامی دولت از انتشار خبر پرده کشی در متروی تهران!

کدخبر: ۵۷۱۱۴۸
اقتصادنیوز: جوان روزنامه حامی دولت ابراهیم رئیسی از انتشار خبری درباره تعبیه پرده جداسازی مردان و زنان در متروی تهران انتقاد کردو
انتقاد یک روزنامه حامی دولت از انتشار خبر پرده کشی در متروی تهران!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه با انتقاد از روزنامه هم میهن نوشت:چیزی به عنوان جداسازی زنان و مردان در متروی تهران نداریم و صرفاً امکان جدا بودن زنانی است که به هر دلیلی نمی‌خواهند همراه با آقایان در یک واگن سوار شوند.

اما اگر زنی، باز هم به هر دلیلی، مجبور است یا علاقه دارد که در فضای مختلط باشد، این امکان برای او مهیاست و می‌تواند از سایر واگن‌ها استفاده کند. چون متروی تهران واگن مخصوص آقایان ندارد که ورود بانوان در آن ممنوع باشد و غیر از واگن‌های مخصوص بانوان، باقی واگن‌ها خانوادگی یا مختلط است.
دوم آنکه اختصاص واگن ویژه برای بانوان، ربطی به این شهردار و این دولت ندارد و در تمام ادوار گذشته هم، اگر اهالی روزنامه هم‌میهن – به مدیرمسئولی شهردار اسبق تهران- از مترو استفاده می‌کردند، این واگن‌های ویژه را می‌دیدند.
واگن ویژه بانوان ایجاد حق انتخاب برای زنان است، انتخاب بین حضور در واگن مختلط یا واگن تک جنسیتی. این امکان فقط هم برای بانوان وجود دارد و آقایان چنین حق انتخابی نداشته و صرفاً باید در واگن مختلط حضور یابند. ایجاد این حق انتخاب برای بانوان حداقل دو دهه است که در تهران انجام شده است و در تمام ادوار شهرداری هم پابرجا بوده است.
از سویی اختصاص واگن ویژه برای بانوان مختص ایران نیست و برخی کشورها علاوه بر واگن، تاکسی یا اتوبوس ویژه بانوان هم دارند. مصر، مکزیک، برزیل، ژاپن، امارات، اندونزی، مالزی، تایوان و آلمان از جمله این کشورها هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید