ادعای جدید آمریکا درباره قتل شیرین ابوعاقله

کدخبر: ۵۷۱۳۵۹
اقتصادنیوز: معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: از زمان مرگ غم انگیز شیرین ابوعاقله، ما به اسرائیل فشار آورده ایم تا اقدامات خود را از نزدیک بررسی کند.
ادعای جدید آمریکا درباره قتل شیرین ابوعاقله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا که این تیراندازی "غیر عمدی" و به دلیل "شرایط فوق العاده غم انگیز" بوده است، در عین حال تایید کرد که تیراندازی ارتش اسرائیل احتمالاً دلیل مرگ ابو عاقله بوده است.

هراس آمریکا از تعمیق روابط ایران و سوریه

اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از درخواست چیس ون هولن ناتور دموکرات از مریلند برای انتشار گزارش جدیدی از سوی هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا در امور اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین (USSC) که در مورد شهادت شیرین اوبوعاقله تحقیق کرده است، منتشر می شود.

پاتل گفت که او این گزارش را ندیده است، اما "فکر می کنم هماهنگ‌کننده امنیتی آمریکا در امور اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین نتیجه گیری تابستان گذشته خود در این زمینه را تغییر نداده است."

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: از زمان مرگ غم انگیز شیرین ابوعاقله، ما به اسرائیل فشار آورده ایم تا اقدامات خود را از نزدیک بررسی کند. آمریکا قتل ابوعاقله را محکوم می کند و ما همچنان با خانواده او ابراز همدردی می کنیم.

«شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره قطر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در بامداد چهارشنبه (۱۱ مه ۲۰۲۲) در یورش به اردوگاه جنین به شهادت رسید.

ابوعاقله خبرنگار شبکه عرب زبان الجزیره زمانی که به شهادت رسید، به یک جلیقه ضد گلوله و یک کلاه ایمنی خبرنگاری مجهز بود، هیچ رزمنده فلسطینی نزدیک این خبرنگار نبود و سربازان «اسرائیلی» در فاصله حدود ۲۰۰ متری وی مستقر بودند در حالی که صهیونیست ها مدعی شدند که وی با «شلیک اشتباه» کشته شد.

شهادت ابوعاقله نخستین مورد در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیست، زیرا براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، این رژیم از سال ۲۰۰۰ و آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین تاکنون، ۴۵ روزنامه‌نگار را به قتل رسانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید