رئیس جمهور مکزیک به «بایدن» نامه داد

کدخبر: ۵۷۱۳۶۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور مکزیک در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا رسما از حمایت مالی آمریکا از سازمان‌های مخالف دولتش شکایت کرد.
رئیس جمهور مکزیک به «بایدن» نامه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر رسما از حمایت مالی دولت آمریکا از سازمان‌های مخالف دولتش شکایت کرد.

آسوشیتدپرس گزارش داد، این نامه در دیدار لوپز اوبرادور با یکی از مقام‌های کاخ سفید به وی تحویل شده است.

رژیم زلنسکی همانند داعش و القاعده خطرناک است

رئیس جمهور مکزیک دو سال پیش نیز پیش از دیدار مجازی با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، شکایت مشابهی را در یادداشت دیپلماتیک خود مطرح کرد.

لوپز اوبرادور در این نامه تاکید می‌کند که آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، سازمان‌هایی را که آشکارا مخالف دولت قانونی مکزیک هستند تأمین مالی می‌کند. اقدامی که وی آن را مداخله‌جویانه توصیف کرد.

در این نامه که لوپز اوبرادور در نشست خبری صبح چهارشنبه (به وقت محلی) خود خواند، آمده است: من مطمئن هستم که شما از این موضوع اطلاعی ندارید و به همین دلیل با احترام تقاضای مداخله شما را دارم.

سازمان‌هایی که لوپز اوبرادور آنها را به عنوان مخالف معرفی کرده است، شامل شاخه محلی موسوم به ماده ۱۹، یک سازمان بین المللی آزادی بیان است که از تعداد روزنامه نگاران کشته شده در مکزیک انتقاد کرده است.

لوپز اوبرادور روز سه‌شنبه با لیز شروود راندال مشاور امنیت داخلی آمریکا ملاقات کرد تا در مورد هماهنگی‌ها پیش از پایان محدودیت‌های پناهندگی ایالات متحده در مرز مشترک دو کشور، گفت و گو کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید