تصمیم تازه «نتانیاهو» درباره قانون اعدام اسرای فلسطینی

کدخبر: ۵۷۱۷۲۵
اقتصادنیوز: بنابر اعلام منابع صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار است قانون اعدام اسرا را بررسی کند.
تصمیم تازه «نتانیاهو» درباره قانون اعدام اسرای فلسطینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که برخی نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته‌اند که او قصد برگزاری جلسه‌ای در کابینه جهت بررسی قانون پیشنهادی «ایتمار بن گویر»، وزیر تندرو صهیونیستی در رابطه با اعدام اسرای فلسطینی را دارد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی گزارش داد، در دی ماه سال گذشته، «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در قامت وزیر با مقامات سازمان زندان‌های این رژیم دیدار و گفتگو کرد و پس از این بازدید در توئیتر نوشت: از اینکه مسئولان سازمان زندان‌های اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را دیدم که همواره برای عدم بهبود شرایط حبس اسرای فلسطینی تلاش می‌کنند، خرسند هستم! من همچنان روی این موضوع متمرکز خواهم بود و به طور همزمان تلاش برای تصویب قانون اعدام را پیش خواهم برد.

پس از این بازدید نیز، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قانون ملاقات اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با اسرای دارای پرونده امنیتی فلسطینی را لغو کرده تا مانع ملاقات اعضای عرب کنست با اسرا شود. بن گویر در جریان تبلیغات انتخابات کنست رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای افزایش فشارها بر اسرای فلسطینی خبر داده بود.

پیش از این نیز، «ایتمار بن گویر» دستور داده بود تا دو نانوایی که در زندان‌های محل اسارت اسرای فلسطینی نان تازه پخت می‌کنند تعطیل شوند. ایتمار بن گویر بار دیگر بر این مساله تاکید کرده است که اسرای دارای پرونده امنیتی باید کمترین امکانات را داشته باشند.

همچنین پس از شهادت شیخ عدنان نیز، «ایتمار بن‌گویر»، در جلسه امنیتی مسئولان اسرائیلی برای بررسی تحولات و اوضاع پس از شهادت اسیر خضر عدنان تهدید کرد که این رژیم با هرگونه اقدام و اعتصاب اسرا با قدرت مقابله خواهد کرد و مجازات‌های سنگینی بر آن‌ها اعمال خواهد کرد.

بن‌گویر همچنین در تمامی زندان‌های اسرائیلی برای مقابله با هرگونه اقدام اسرا و سرکوب آنان دستور آماده‌باش داده است.

این در حالی است که در پی شهادت شیخ خضر عدنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی، گزارش‌هایی درباره درگیری اسرای فلسطینی با زندان‌بانان منتشر شده است. همچنین منابع فلسطینی از برقراری وضعیت آماده ‎باش امنیتی در زندان عوفر خبر داده‌اند.

شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین چند روز پیش در هشتاد و هفتمین روز اعتصاب غذای خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وی در اعتراض به بازداشت اداری و بی دلیل خود از سوی رژیم صهیونیستی اعتصاب غذایش را آغاز کرده بود. در گذشته نیز وی با اعتصاب غذای طولانی مدت خود صهیونیست‎‌ها را مجبور به آزادی خودش کرده بود.

با شهادت خضر عدنان، شمار اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به ۲۳۷ نفر رسید. نهادهای حقوقی فلسطینی اعلام کردند که شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۴۹۰۰ نفر رسیده است.

اظهارات مهم بیل کلینتون درباره تجاوز روسیه به خاک اوکراین

۳۱ نفر از اسرا زن و ۱۶۰ نفر هم کودک هستند. همچنین بیش از ۱۰۰۰ نفر از اسرای فلسطینی از جمله ۶ کودک و دو زن تحت بازداشت موقت هستند و هنوز تفهیم اتهام نشدند. گفتنی است رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ در راستای تثبیت سیطره خود بر اراضی اشغالی، اقدام به قتل‌عام، اخراج و آواره‌سازی فلسطینیان کرده است.

صهیونیست‎‌ها همچنین با ابزار اعمال فشار شدید و به اسارت گرفتن اسرای فلسطینی تلاش دارند آنها را از ادامه روند مبارزاتی و مقاومت علیه اشغالگران بازدارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید