اختلاف شدید در اردوگاه پوتین

توهین رهبر واگنرها به رهبران نظامی کرملین/ گربه‌های چاق در دفاتر لوکس خود لم می‌دهند

کدخبر: ۵۷۱۸۲۶
رهبر واگنرها کنار جسد ده ها نفر از سربازانش که مدعی است در نبرد اوکراین کشته شده اند، ایستاد و رهبران نظامی کرملین را خطاب قرار داد و دلیل مرگ آنها را نبود جنگ افزار و مهمات لازم قلمداد کرد.
توهین رهبر واگنرها به رهبران نظامی کرملین/ گربه‌های چاق در دفاتر لوکس خود لم می‌دهند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رهبر واگنرها کنار جسد ده ها نفر از سربازانش که مدعی است در نبرد اوکراین کشته شده اند، ایستاد و رهبران نظامی کرملین را خطاب قرار داد و دلیل مرگ آنها را نبود جنگ افزار و مهمات لازم قلمداد کرد.

 یوگنی پریگوژن، رهبر گروهی موسوم به واگنرها که از متحدان پوتین قلمداد می شود با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی اش نوشت که 70 درصد از مهمات مورد نیاز ما کم است. او نور  چراغ قوه ای را بر روی اجسادی که به نظر می رسد در خط مقدم افتاده بودند، انداخت و مدعی شد که این ها قربانی های یک روز نبرد هستند.

 رهبر واگنرها سپس سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد نیروهای مسلح را خطاب قرار داد و از آنها پرسید: مهمات کجاست؟ او با اشاره به اجسادی که پشت سرش دیده می شدند، گفت که خونشان هنوز تازه است، آنها داوطلبانه درگیر این نبرد شدند و مردند تا گربه های چاق در دفاتر لوکس خود لم دهند و بنشینند.

به نوشته خبرگزاری سی ان ان، پریگوژن که گروه تحت رهبری اش نقش برجسته در درگیری های اوکراین دارند، در ماه های اخیر در خط مقدم حضوری جدی داشته؛ جایی که این چهره خشن توانسته با به دست آوردن دستاوردهای ارضی بالاخص در باخموت، اعتبار بسیاری را از آن خود کند.

 در این میان گروهی از ناظران می گویند که تاکتیک های وحشیانه و غالبا غیر قانونی واگنرها منجر افزایش تلفات شده است. واگنرها نیروهای جدید را با آموزش های اندک راهی میدان می کنند، از همین رو یکی از ژنرال های آمریکایی از رویکردشان تحت عنوان انداختن گوشت در چرخ گوشت یاد کرده است.

با این همه گروهی دیگری از تحلیلگران با استناد به این ویدئو می گویند که انتقادهای تند پریگوژن علیه رهبران نظامی روس، گمانه زنی ها درباره درگیری میان نخبگان کرملین را افزایش داده بالاخص آن که روسیه در جنگ اوکراین پیشرفتی نکرده است.

رهبر واگنرها ماه فوریه دو رهبر کرملین را به واسطه عدم ارائه سلاح به گروه تحت رهبری اش به خیانت متهم کرد.

تازه ترین چالش او با مقام های دفاعی روس در حالی مطرح شده که باخموت کماکان کانون درگیری ها است. پریگوژن این بار در ویدئویی که منتشر کرده پرخاشگر تر شد و گفته شمایی که به ما مهمات نمی دهید، روده هایتان در جهنم خورده می شود.

درخواست پریگوژن برای دریافت مهمات بیشتر تازه نیست و رویکردی هم که برای به دست آوردن سلاح در پیش گرفته هم جدید نمی باشد. او بارها از حمایت اندک کرملین در نبرد طاقت فرسا در شرق اوکراین نالیده است. ماه فوریه نیز رهبر واگنرها ویدئوی مشابهی فرستاد و بعد از آن محموله ای تازه از مهمات راهی شرق اوکراین شد.

 اما شواهد نشان می دهد که حمایت های حداقلی کرملین، پریگوژن را راضی نمی کند. از همین رو اخیرا او کرملین را تهدید کرده که اگر مهمات لازم در اختیار نیروهایش قرار نگیرد، نظامیان خود را از میدان خارج می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید