درخواست فوری یک نماینده مجلس از رئیسی/ وقت زیادی برای دولت باقی نمانده است

کدخبر: ۵۷۱۹۱۶
ابوترابی تاکید می‌کند که رئیس جمهور باید سریع‌تر تکلیف وزارت صمت را مشخص کند.
درخواست فوری یک نماینده مجلس از رئیسی/ وقت زیادی برای دولت باقی نمانده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از افکارنیوز، ابوالفضل ابوترابی ، نماینده مردم نجف آباد و تیران و عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد لزوم معرفی سریع‌تر وزیر صمت ازسوی رئیس‌جمهور بیان کرد: وزارت صمت نهادی است که باوجود تمام مشکلات با رشد تولید در یک سال گذشته مواجه بوده است. این مهم‌ترین موضوع است که باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر افزایش تولید بسیار خوب و قابل قبول آغاز شده لذا وزیر جدید نیز باید طوری عمل کند که این مسیر توقف نشود. اصطلاحا اکنون موتور حرکت رشد خودرو روشن و گرم شده است و نباید این گرما هوا بکشد و سرد شود.

6 وزیر و 3 سرپرست در کارنامه 12 ساله وزارت صمت / احمدی‌نژاد چه نقشه ای داشت؟

رشیدی کوچی: اظهارات بازرس ویژه رئیس جمهور یکطرفه به قاضی رفتن است/ به جای تشویش اذهان عمومی، نام همه نهادها در بحث دریافت خودرو را اعلام کند

ابوترابی با بیان اینکه وزیر بعدی صمت باید به گونه‌ای از این رشد تولید استفاده کند که دوباره سرگرم جابجایی مسئولان و مدیران از سر تا ذیل شهرستان‌ها و شهرها نشود، تاکید کرد که در غیر این صورت یک سال خود را از دست می‌دهد و انتخابات بعدی آغاز خواهد شد.

این نماینده مجلس می‌گوید: بنابراین وزیری که معرفی می‌شود باید بتواند از همین نیروهای فعلی وزارت استفاده کند، زیرا وقت زیادی ندارد و باید همین برنامه‌ای که نوشته و مدون شده است با توجه به اینکه در سال نخست نشان داد نتیجه خوبی داشته و منجر به افزایش تولید شده را پرقدرت‌تر و مصمم‌تر پیگیری کند و ادامه دهد.

وی عنوان کرد: رشد تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۹ درصد افزایش داشته است که در دنیا نیز در حوزه رشد تولید خودرو اول شدیم. کشوری که رتبه دوم را کسب کرد تنها ۳۰ درصد افزایش تولید خودرو داشت. بنابراین ظرفیت بسیار عالی و رشد تولید خودرو چشمگیر بوده و امید است که وزیر بعدی به گونه‌ای برنامه ریزی کند که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دست کم ۴۰ درصد رشد تولید داشته باشیم.

وقت زیادی برای دولت باقی نمانده است/ وزیر صمت باید سریع‌تر معرفی شود

*آیا رشد تولید منجر به کنترل قیمت و رفع گرانی‌ها خواهد شد؟

ابوترابی در پاسخ به سوال افکارنیوز درباره تولید رشد خودرو و کنترل تورم بیان کرد: رشد تولید قطعاً به مدیریت و کاهش قیمت‌ها منجر خواهد شد. با توجه به اینکه بازار مدت زیادی نابسامان بوده می‌توانیم با افزایش تولید تقاضا را کنترل کنیم. بازار و اقتصاد عرضه و تقاضا است اما متاسفانه در سال‌های گذشته تقاضا به دلیل کمبود عرضه بسیار زیاد شده و جوابی برای آن نبوده است.

نماینده مردم نجف‌آباد درمجلس ادامه داد: اکنون باید تولید ما افزایش یابد. شرایط بازار خودرو مانند انسانی است که عطش دارد و آب زیاد می‌خورد لذا این عطش خودرو باید با تولید برطرف شود. بنابراین رشد تولید همان نسخه شفابخش مقام معظم رهبری است که تنها راه کاهش قیمت خودرو خواهد بود. بنابراین تولید تنها راه به تعادل رساندن عرضه و تقاضا است.

او گفت: در همین شرایط، عده‌ای در نظر دارند که خودروهای دست دوم از خارج کشور وارد شود. این پیشنهاد می‌تواند یک راهکار موقت باشد، اما واقعیت این است که اگر بخواهیم از کشورهای دیگر خودرو نو یا دست دوم وارد کنیم دلار از کف بازار جمع می‌شود و آن زمان است که باید منتظر باشیم دلار ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان را ببینیم.

ابوترابی درانتها خاطرنشان کرد: واردات صرفاً برای این است که تعدادی از افرادی که توانایی مالی دارند خودروی ارزان خارجی به دستشان برسد و به این دلیل همه مردم باید گرانی را تحمل کنند و مردم ایران را با دلار ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی مجازات کنیم تا خودروی با قیمت مناسب به دست تعداد محدود برسانیم. بنابراین اولویت اول ما توجه به داخل و تولید است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید