ابراهیم رئیسی خط و نشان کشید/ کسانی‌که آمادگی تحول در آموزش و پرورش را ندارند، کنار بروند

کدخبر: ۵۷۲۱۰۱
رئیسی گفت: مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش همین عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب است و پیگیری این که چرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرا اجرایی نشده است.
ابراهیم رئیسی خط و نشان کشید/ کسانی‌که آمادگی تحول در آموزش و پرورش را ندارند، کنار بروند

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آیین بزرگداشت مقام معلم در جمعی از معلمان کشور گفت: از رهنمودهای رهبرانقلاب اسلامی در روز معلم همه ما بهره بردیم و بهترین و برترین و جامع ترین سخنان در رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی وجود داشت و سخنان جامعی بود و همه شما و بنده و بقیه مسئولان حضور داشتند و بهره جستند.

فوری/ رئیس فدراسیون دوومیدانی استعفا داد

وی افزود: همه بخش های دولت باید همت کنند برای تحقق این منویات به کمک همه جامعه فرهنگیان کشور و بدون تردید در انجام این تحول که یعنی وضع وجود را خوب شناختن و ضعف ها و کاستی ها را پوشاندن و نقاط قوت را تقویت کردن باید همه و همه دست به دست هم دهند و انجام این تحول یک اتاق اندیشه ورزی می خواهد.

بنابر گزارش فارس، رئیسی خاطرنشان کرد: سند تحول باید نه در سخن بلکه در عمل جای خودش را پیدا بکند و این نگاه رهبر انقلاب و نگاه بسیاری از عزیزانی که صاحب تجربه هستند است که باید تحول را در مدرسه دنبال کرد حرف بسیار درست و حکیمانه ای است.

رییس جمهور گفت: من تاکید دارم که حتما از نگاه ها و از نظرات اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که آینده سازان کشور هستند استفاده بشود.

وی افزود: این طور نشود که یک طرحی بیاید و از مجریان و کسانی که خودشان از متولیان این طرح هستند چه در حال و چه در آینده استفاده نشود.

رییسی خاطرنشان کرد: ما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی تجربیات و اندوخته های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش کسب کرده ایم.

وی افزود: دوره آزمون و خطا گذشته باید تصمیمات باید متناسب باشد لذا تجربیات و اندوخته پیشینیان چراغ راهی است که می تواند مسیر آینده را روشن کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید از مدل آزمون و خطا در نظام آموزشی عبور کنیم، گفت: کسانی که آمادگی تحول در آموزش و پرورش را ندارند از مسیر تحول کنار بروند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنابراین مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش همین عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب است و پیگیری این که چرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرا اجرایی نشده است.

رئیس جمهور گفت: مدیر مدرسه باید نگاه تحولی داشته باشد. در یک بخش، استان و شهر هم همینطور است و همه سطوح باید نگاه تحولی داشته باشند تا تحول اتفاق بیافتد و کانون این تحول دانشگاه فرهنگیان است و اگر این کانون به وظیفه خود در کانون و مرکز سقل بودن عمل نکند، تحول اتفاق نخواهد افتاد و نقش دانشگاه فرهنگیان به عنوان کانون تحول، باید به عنوان نقش اول شناخته شود.

وی افزود : نگاه پیشرفت باید با نگاه تحول، نگاه مهارت آموزی، مهارت افزایی و تحول همراه باشد. ما نیازمند خلاقیت هستیم و این نگاه میان معلمان و متعلمان کم نیست. نقش ارزشمند معلم تربیت نفوس مستعد است.

رئیسی خاطرنشان کرد: به یاد دارم در دوره نوجوانی در جلسه‌ای مطرح شد که احیای تمایلات عالی نفسانی معنای تربیت است. این ویژگی در متعلم، دانش آموز و دانشجو تقویت امور تربیتی در جامعه و احیای آن را می‌طلبد. 

رئیس جمهور گفت: ارتقای علم در کشور دارای اهمیت و اولویت است و هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و نباید نگران هزینه کردن بود.

وی افزود: اگر افزایش بهره وری صورت گیرد مصون سازی بچه‌هایمان از گردش اطلاعات و دانش و شبیخون فرهنگی نخواهیم بود. زمانه با تو نسازد، تو زمانه را بساز. شهدای ما زمانه ساز بودند. شهید سلیمانی زمانه ساز و تاریخ ساز شد و این را امام و شهدایی مانند شهید مطهری به ما آموختند و این زمانه سازی به دست معلمان ساخته می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: راهکار مصون سازی جوانان ما در برابر شبیخون فرهنگی آموزش و تعلیم و تربیت و کانون آن دانشگاه فرهنگیان است. دانشگاه فرهنگیان باید جذب نخبگانی داشته باشد و بهترین جذب‌ها باید در دانشگاه فرهنگیان باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید