انتقاد کیهان از خودی‌ها درباره افشای ماجرای خودروهای شاسی بلند

کدخبر: ۵۷۲۲۳۲
اقتصادنیوز: کیهان بعد از چندروز سکوت در اعلام موضع در برابر سوژه خودروهای شاسی بلند بالاخره به زبان آمد
انتقاد کیهان از خودی‌ها درباره افشای ماجرای خودروهای شاسی بلند

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه با اشاره به تگذیبیه درویسیان بازرس ویژه رئیس جمهور نوشت:

تکذیب اظهاراتی که از قول نماینده ویژه رئیس‌جمهور در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، شاید چندان اثری نداشته باشد. چرا که رسانه‌های مدعی اصلاحات به سرعت روی آن ذره بین گذاشته و آن را با تیترهایی از قبیل «رانت در مجلس انقلابی» برجسته کردند و این روند همچنان ادامه دارد. به گونه‌ای که در لحظه تنظیم این گزارش، حداقل 3 روزنامه مشهور وابسته به جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری دیگر نیز به ‌اشکال مختلف آن را برجسته نموده‌اند.

نگاهی به کارنامه جریان مدعی اصلاحات در کشور نشان می‌دهد طرح چنین مسائلی از سوی بلندگوهای این جریان، به خاطر حسن‌نیت آنان در انجام رسالت خبرنگاری و آگاه‌‌سازی افکار عمومی نیست. چه آنکه قلم افشاگر تحریریه این رسانه‌ها فقط برای طرح فسادها و تخلفاتی که از سوی جریان مخالف آنها صورت بگیرد یا به آنها منتسب شود تیز است و در صورتی که افراد فاسد از جناح مورد علاقه خودشان باشند، تبدیل به لاک غلط‌گیر می‌شود!

در ماجرای اخیر و حتی در حواشی قبلی مانند «دناپلاس» که برای مجلس یازدهم ایجاد شد‌، نکته‌ای وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و آن مطالبه شفافیت و برخورد با متخلفین از درون مجلس است.

به‌علاوه ورود نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد به این موضوع نشان از توجه دولت به حل این مسئله و برخورد با متخلفین دارد.

هنگامی که گفته می‌شود مجلس یا دولت «انقلابی» است، به این معناست که کلیت دستگاه نسبت به فساد حساس و با آن مخالف است و اگر عده‌ای مرتکب تخلف شوند، با آنها برخورد خواهد شد.

در مسئله واگذاری خودرو به برخی نمایندگان نیز جریان انقلابی پیشگام مطالبه رسیدگی قانونی‌، برخورد با افراد خطاکار و شفاف ‌سازی موضوع برای افکار عمومی است. اما برخی جریانات سیاسی همین الفاظ را پوششی برای عقده‌گشایی سیاسی قرار داده‌اند. به ویژه که ایام انتخابات مجلس نزدیک است و افرادی که چهار سال است از تکیه بر صندلی‌های بهارستان باز مانده‌اند، امیدوارند به این وسیله افکار عمومی را از جریان مخالف خود بیزار و آنها را به سمت خود متمایل کنند. چه آن‌که راهبرد مدعیان اصلاحات برای رسیدن به قدرت‌، همواره «رقیب‌هراسی»به هر شیوه ممکن بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید