تعیین تکلیف جانشین آیت الله مصباح یزدی برای قالیباف، رئیسی و محسنی اژه ای

کدخبر: ۵۷۲۲۴۶
یک چهره تندرو سیاسی بیانیه ای درباره حجاب منتشر کرده است.
تعیین تکلیف جانشین آیت الله مصباح یزدی برای قالیباف، رئیسی و محسنی اژه ای

به گزارش اقتصادنیوز، سایت رسا نوشت:

محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بیانیه‌ تحلیلی به اوضاع جامعه و بیان وظایف اقشار مختلف در راستای پیاده‌سازی حجاب در جامعه پرداخت.

در بخش هایی از بیانیه جانشین مرحوم آیت الله مصباح یزدی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، خطاب به مسئولان و سران قوا آمده است:

رعایت حجاب بر حسب شواهد عینی، تجربی و تاریخی، نه تنها مانع هیچ‌گونه پیشرفت و تعالی زن نبوده و نیست، بلکه خود عاملی برای پیشرفت در همه زمینه‌هاست. بهترین گواه این حقیقت رشد، شکوفایی، پیشرفت و تعالی شگفت‌انگیزِ زن مسلمان در طول دوران پس از انقلاب و در گام اول انقلاب اسلامی است. پیشرفتی که طبق معیارها و گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی بی‌نظیر یا کم‌نظیر و مدال افتخاری برای نظام اسلامی و زنان مسلمان ایران اسلامی است و بر تارک این مرز و بوم می‌درخشد.

مقابله با حجاب و ترویج نظری و عملی بی‌حجابی و مطرح کردن کلیدواژۀ «حجاب اجباری» بدون شک از سوی دشمنان ملت و نظام ما طراحی شده و از خارج مرزها هدایت می‌شود. این امر، مسأله حجاب در جامعه ما را حتی از یک حکم شرعی مسلم و یک قانون قطعی مصوب فراتر برده و به یک مسأله امنیتی و ضد هویت ملی طراحی شده از سوی دشمنان ملت تبدیل کرده است.البته این امر سابقه در تلاش‌های دشمنان در قبل انقلاب و بی‌حجابی دیکتاتورمآبانه و اجباری رضاخانِ دست‌نشانده و مزدور انگلیس خبیث دارد.

عدۀ معدودی که در اغتشاشات اخیر و پس از آن به دروغ و به بهانه دفاع از حقوق زنان دست به اغتشاشگری و کشف حجاب زدند و برخی چهره‌های هنری، ورزشی و شبه‌روشنفکر که با سخن یا قلم یا قدم خود، همسو با آنان ابراز وجود کردند؛ نه تنها نمایندگی از جامعۀ زنان شریف و بصیر و با شخصیت ملت ما را ندارند، بلکه تجلی پلیدی و پلشتی‌های جایگاه منحط زن در مکتب‌های غربی و نظام‌های خبیث ضد زنان استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل و همپالکی‌های آنان است.

وجود برخی مشکلات معیشتی، تورم و برخی دیگر از نواقص اقتصادی که باید به رفع آنها اهتمام داشت و ما هم از مسئولان خواسته و می‌خواهیم که به جد درصدد حل آنها باشند، نباید بهانه‌ای شود که کسانی به جای دفاع از حکم شرعی و قانون حجاب و دفاع از کرامت و شرافت زنان ایران و بانوان مسلمان، آدرس‌های غلط بدهند و هرگونه دفاع از مسأله حجاب را به حاشیه برانند و آگاهانه یا ناخودآگاه آب به آسیاب دشمن بریزند و نقشه دشمن را با نیت پاک یا ناپاک پیاده کنند.

رؤسای محترم قوای سه‌گانه که خود موظف، معتقد و مصمم به پیاده کردن احکام اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی و از جمله این حکم مسلم شرعی و قانون مصوب قطعی هستند؛اولا با سرعت همراه با حکمت و درایت، تأخیر صورت گرفته در اجرای این قانون مهم که خار چشم دشمنان اسلام و ملت ماست را در همه عرصه‌های اجتماعی بویژه در قلمرو سازمانی خویش جبران نمایند.

ثانیاً اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و نهادینه‌سازی و پیاده‌سازی حجاب اسلامی بویژه حجاب برتر را انجام دهند.

ثالثاً با معدود قانون‌شکنان و متجاهران به بی‌حجابی، اهانت‌کنندگان به حجاب و بانوان باحجاب، ترویج‌کنندگان بی‌حجابی و بدحجابی که آگاهانه و احیانا برنامه‌ریزی شده اقدام به این امور می‌کنند برخورد قانونی داشته باشند و جلوی جولان دادن این عده معدود را بگیرند.

۱۰. «اجرای قانون حجاب و مقابله با متجاهران به بی‌حجابی» و نیز «کار اقناعی و فرهنگی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی» دو بال پیاده‌سازی حجاب در جامعه اسلامی ماست.

نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد.

باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود. البته رعایت ضوابط قانونی و موازین شرعی در هر دو زمینه ضرورت دارد ولی از تبلیغات بی‌اساس و جوسازی‌های دشمنان نهراسید و در اجرای قانون و حکم الهی با صلابت و شجاعت همراه با حکمت و درایت اقدام کرد و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نکرد. زیرا این مطالبه جدی همه اقشار جامعه بویژه بانوان ماست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید