حملات شدید روسیه به اوکراین درآستانه جشن روز پیروزی/ نبرد حیثیتی شد

کدخبر: ۵۷۲۲۹۰
ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در تلگرام گفت که در جریان انفجارهای منطقه سولومیانسکی کیف، سه نفر و بر اثر سقوط لاشه پهپاد در منطقه سویاتوشین، دو نفر زخمی شدند.
حملات شدید روسیه به اوکراین درآستانه جشن روز پیروزی/ نبرد حیثیتی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز دوشنبه، مقامات روسیه اعلام کردند که با نزدیک‌شدن به سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم و تشدید حملات مسکو، روسیه موجی از حملات پهپادی، موشکی و هوایی را علیه کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین انجام داد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که علاوه بر ۶۱ حمله هوایی و ۵۲ حمله موشکی به مواضع و مناطق پرجمعیت اوکراین، ۱۶ حمله موشکی به شهرهای خارکیف، خرسون، میکولایف و اودسا انجام شد.

تشدید حملات روسیه به مناطق پرجمعیت اوکراین

ارتش اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور تمام ۳۵ پهپاد شاهد را منهدم کرد.

شهردار کیف گفت که دست‌کم پنج نفر در پایتخت زخمی شدند.

ارتش گفت: متأسفانه غیرنظامیانی کشته و زخمی شده‌اند. ساختمان‌های بلند، خانه‌های شخصی و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی نیز آسیب دیده‌اند.

یک انبار مواد غذایی در شهر اودسا آتش گرفت.

حملات جدید در آستانه جشن روز پیروزی اتفاق افتاد؛ رویدادی کلیدی که روح پیروزی شوروی بر آلمان نازی را برانگیخته است. ولادیمیر پوتین اوکراین را به نوع جدیدی از فاشیسم متهم می‌کند.

اوکراین و متحدانش می‌گویند این اتهام بهانه‌ای بی‌اساس برای حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بود که منجر به بزرگ‌ترین جنگ اروپا از زمان جنگ جهانی دوم شد.

به گفته فرمانده دفاع شهر محاصره‌شده باخموت، پس از اینکه ظاهراً گروه واگنر برنامه عقب‌نشینی خود از این شهر را لغو کرد، روسیه بمباران آن را تشدید کرده تا قبل از روز سه‌شنبه آن را تصاحب کند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در تلگرام گفت که در جریان انفجارهای منطقه سولومیانسکی کیف، سه نفر و بر اثر سقوط لاشه پهپاد در منطقه سویاتوشین، دو نفر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اداره نظامی کیف اعلام کرد که بقایای هواپیمای بدون سرنشین بر روی باند فرودگاه ژولیانی، یکی از دو فرودگاه مسافربری پایتخت، سقوط کرد.

به نظر می‌رسد که بقایای پهپاد به یک ساختمان دوطبقه در منطقه مرکزی شوچنکیفسکی برخورد کرده و باعث خسارت شده است.

به گفته شاهدان رویترز گفتند، صدای انفجارهای متعددی در کیف شنیده شد و مقامات محلی گفته‌اند که سامانه پدافند هوایی در حال دفع این حملات هستند.

رسانه‌ها گفتند که پس از ساعت‌ها هشدار حمله هوایی در دو سوم مناطق اوکراین، انفجارهایی در منطقه جنوبی خرسون و جنوب شرقی زاپوریژیا به صدا درآمد.

ولادیمیر روگوف، گماشته مسکو در زاپوریژژیا گفت که نیروهای روسیه به یک انبار و مواضع نیروهای اوکراینی در شهر کوچک اوریخیف حمله کردند.

اداره نظامی منطقه در فیس‌بوک اعلام کرد که روز یکشنبه، نیروهای روسیه هشت نقطه در شمال شرق اوکراین را بمباران کردند.

همچنین در دو هفته گذشته، حملات به اهداف تحت کنترل روسیه به ویژه در کریمه تشدید شده است.

اوکراین دست‌داشتن در این حملات را تأیید نکرده است اما می‌گوید تخریب زیرساخت‌های دشمن بخشی از آماده‌سازی برای ضدحمله بهاری کیف است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید