درخواست مهم صدراعظم آلمان از اتحادیه اروپا

کدخبر: ۵۷۲۶۴۹
صدراعظم آلمان گفت: جهان به طور فزاینده ای چند قطبی می شود و لذا اروپا باید به دنبال همکاری جهانی بیشتر در شرایط برابر باشد.
درخواست مهم صدراعظم آلمان از اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از شبکه تلویزیونی دویچه وله، ، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز سه شنبه خواستار ایجاد «یک اتحادیه اروپا بزرگ‌تر و اصلاح‌شده» شد که از نظر چشم‌ انداز و اقدامات «ژئوپلیتیک‌ تر» باشد.

سخنرانی صدراعظم آلمان در حالی برگزار شد که کشورهای اروپایی امروز را به دلیل پیروزی در جنگ جهانی دوم با عنوان «روز پیروزی» جشن گرفتند.

«اولاف شولتز» خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کرد که مجموعه‌ ای از اصلاحات از جمله متحد کردن تلاش‌ های دفاعی، امضای قراردادهای تجاری جدید و کنار گذاشتن اختلافات طولانی مدت بر سر مهاجرت را پیشنهاد برای رسیدن به هدف خود پیشنهاد می کند.

وی در این ارتباط ادامه داد: این مهم است که اتحادیه اروپا به وعده خود به اعضای احتمالی مانند کشورهای بالکان غربی عمل کند و آنها هم برای اطمینان از عضویت در اتحادیه اصلاحات لازم را انجام دهند. تلاش برای بازسازی اوکراین که درخواست پیوستن به اتحادیه را دارد، در درازمدت به سرمایه سیاسی و مالی نیاز دارد.

این مقام آلمان در ادامه گفت که جهان به طور فزاینده ای چند قطبی می شود و لذا اروپا باید به دنبال همکاری جهانی بیشتر در شرایط برابر باشد.

«شولتز» اضافه کرد: تنها اگر اروپا به صورت متحد رفتار کند، صدایش شنیده می شود... جنگ تجاوزگرانه روسیه علیه اوکراین به ما نشان داد که این تحقق چقدر ضروری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید