فرمانده کل سپاه: اتفاقات بزرگ در راه است/در مبارزه هرکسی مقاومت کند برنده است

کدخبر: ۵۷۲۷۱۲
سردار سلامی گفت: ولی فقیه، نائب امام و پیامبر، سرچشمه قدرت، الهام بخش، روح آفرین، قدرت افزا، که هم حکمت، هم منطق و هم ایمان می آفریند، نقطه مرکزی تهاجم دشمن است
فرمانده کل سپاه:  اتفاقات بزرگ در راه است/در مبارزه هرکسی مقاومت کند برنده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اجلاسیه سالانه مجمع اساتید، فرماندهان و استادیاران شبکه تربیتی صالحین بسیج، عصر امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین، ائمه جماعات سراسر کشور و جمعی از فرماندهان بسیج و مسئولان کشوری در تالار همایش‌های هتل امامت مشهد برگزار شد.

نبرد بین اسلام و طاغوت، اجتناب پذیر است

سردار سلامی فرمانده کل سپاه در این مراسم با بیان این که سنت کافران، مشرکان و منافقان این است که هرگاه اسلام ظاهر می شود ستمکاران در مقابل او می ایستند، اظهار کرد: نبرد بین اسلام و طاغوت، اجتناب پذیر است. نمی توان دشمن را دور زد، چون همه جا ظهور دارد و مقابل اسلام ایستاده است.

استحکام در قلب و ثبات قدم، لازمه گسترش اسلام است

وی افزود: اسلام از میان شمشیرهای جهاد عبور می‌کند و بدون جهاد، احیای احکام و حدود الهی ممکن نیست. این عصر هم همانند دوران پیامبر اعظم، دوران استقامت است. این استقامت، پیامبر میخواهد. یک استوانه قائم می‌خواهد که در نقطه مرکزی میدان بایستد و در مقابل همه فشارها، تهدیدها و تحریم ها عقب ننشیند. کسانی را که نه بترسند و نه غمگین باشند. انسان هایی شاداب و معتمد به اعتماد الهی و قلب هایی مطمئن و مستحکم. این استحکام در قلب و ثبات قدم، لازمه گسترش اسلام است. نمی توان بدون جهاد به هدف دست یافت.

تربیت انسان های مستحکم یعنی ساخت بنای شکست ناپذیر اسلام

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت تربیت انسان های مستحکم گفت: با سستی، حزن و افسردگی نمی‌توان جهاد کرد. در تمام آیات الهی می بینیم که خداوند، مؤمنان را برای چنین عرصه هایی آماده می‌کند و تذکر می‌دهد. این جهاد، انسان های نفوذ ناپذیر می خواهد، انسان هایی که با وسوسه شیطان نلرزند و همانند میخ و صخره هایی که زمین را مستحکم نگه داشته اند، استحکام داشته باشند. انسان هایی که در خانه هایشان در صبح و شام، ذکر خدا برده می‌شود. تربیت انسان های مستحکم یعنی ساخت بنای شکست ناپذیر اسلام، یعنی زیرساخت اصلی تمدن اسلام که مروج فضیلت، علم، اخلاق و معرفت است.

دشمن به دنبال تسخیر قلب ها و اعتقادات است

وی با اشاره به فلسفه شبکه حلقه های صالحین گفت: اسلام بدون حاکمیت پیاده نمی شود و حاکمیت بدون قدرت، دوام نمی‌آورد و قدرت بدون انسان های صاحب اراده پیروز نمی‌شود. این فلسفه شبکه حلقه های صالحین است. چرا که امروز، دشمن کاملا تغییر جغرافیا داده است. زمین و کوه و تپه هدف نیست. هیچ دشمنی امروز اشتیاق و تمایلی به تسخیر سرزمین ما ندارد. حتی در دنیای وهم نیز چنین رویایی برای او باطل است. اما تسخیر قلب ها، ذهن ها، ایمان ها، باورها، اعتقادات، ترویج جهل و خرافه و اشاعه ناآگاهی، مدنظر دشمن است. کسانی که می توانند در این نبرد خطیر و سرنوشت ساز راهنما باشند، عالمان و صاحبان فضیلت اند.

هرکسی مقاومت کند برنده است

فرمانده سپاه با اشاره به این که دشمن، بهتر از ما تاثیر امامت ولی مسلمین را درک کرده است، گفت: نبرد تا زمانی ادامه می یابد که یا ما آن ها را تسلیم کنیم یا از دین خدا دست برداریم. باید آنقدر در بّعد روحانی و جسمانی قوی شویم تا توان این مبارزه را داشته باشیم. هرکسی مقاومت کند برنده است. پیروزی و شکست، عواملی در درون انسان هستند. یعنی انسان در درون پیروز می‌شود و هرآن چه قلب انسان به آن اعتقاد داشته باشد اتفاق خواهد افتاد. از همین رو از سرچشمه قدرت شروع کرده اند. ولی فقیه، نائب امام و پیامبر، سرچشمه قدرت، الهام بخش، روح آفرین، قدرت افزا، که هم حکمت، هم منطق و هم ایمان می آفریند، نقطه مرکزی تهاجم دشمن است. ایستادن در میدانی که تمام قدرت های شیطانی عالم، صف به صف آرایش جنگ گرفته اند و تمام قدرت نظامی شان را به میدان آورده اند. تمام رسانه هایشان با تمام شدت و حدت را در قلب این نبرد گذاشته اند و امامت جامعه را نشانه گرفته اند.

 

نصر الهی موجب دوام ما شده است

فرمانده سپاه با بیان این که اگر ما سختی های چنددهه قبل را نمیدیم امروز در مقابل این صف نمی‌توانستیم بایستیم، بیان کرد: تحریم اقتصادی کشور ما، در این دهه یک پدیده نادر جهانی است که در طول تاریخ دیده نمی‌شود. خارج از عرف معمول فشارها در طول تاریخ است. حصر اقتصادی، عملیات روانی با اکثریت شدت ممکن، بی وقفه و شبانه روز، ارعاب روانی، نبرد اطلاعاتی، فشار سیاسی، تهاجم فرهنگی، گسترش قوای نظامی، ترور، خرابکاری، و هر ابزار و روش و تزویر و حیله که تاریخ سراغ دارد در این جماعت شرور، جمع است. قدرتی که جامعه ما اکنون توانسته در مقابل همه این فشار حداکثری دوام بیاورد، نصر الهی است. دشمن تمام ذخایر راهبردی خود را به میدان آورده تا استقامت و شکوه قائده جمهوی اسلامی را بشکند ولی این که توفیق نیافتند، نصرت الهی است. امکان ندارد که خداوند، ما را در این عرصه سخت تنها بگذارد.

دشمنان، درگیر فروپاشی هستند

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه تجربه ملت ایران از مقاومت، همواره شیرین بوده است، گفت: همه آن‌هایی که بدخواه ملت ایران هستند، از کشورهای نظام سلطه گرفته تا محور ارتجاع عربی و حتی اپوزوسیون خارجی امیدوار بودند که اغتشاشات ۱۴۰۱، ایران اسلامی را دچار فروپاشی کند، اما حقیقت آن است که امروز، آن‌ها خودشان گرفتار فروپاشی و تزلزل شده‌اند و نظام اسلامی همچنان مقتدرانه در میدان است. تصور همه این بود که نظام در آستانه فروپاشی است. دشمنان خود را برای دستیابی به یک آرزوی بزرگ محیا کرده بودند تا صحنه جهان را تغییر دهند.

وی ادامه داد: امروزه همه شاهد هستند که وضعیت شبه‌جزیره عربستان دگرگون شده است و از سوی دیگر، آمریکایی‌ها هم دیگر تمایلی به حمایت از صهیونیست‌ها ندارند. دیگر کسی به فلسطین اشغالی سفر نمی‌کند و مقامات صهیونیستی هم راه به خاک آمریکا ندارند. این ما بودیم که بر آمریکایی‌ها تحمیل کردیم که منطقه ما را دیگر جزو اولویت‌های خود نداند. این روزها فقط دو پایگاه آمریکایی در عراق باقی مانده و خلیج‌فارس هم به‌کلی پاک‌سازی شده است.

صهیونیست ها از رجزخوانی به فروپاشی رسیده اند

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه تصریح کرد: صهیونیست‌هایی که چند ماه قبل به رجزخوانی افتاده بودند، اکنون خیره مانده‌اند، زیرا هر روز بیش از ۳۰ عملیات مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد. آن‌هامی‌خواستند سوریه را به آشوب بکشند، اما بشار ماند، دوباره به اتحادیه عرب بازگشت و اکنون صهیونیست‌ها خودشان دم از فروپاشی می‌زنند. اتفاقات بزرگی در راه است. امیدها زنده شده و حق دوباره در منطقه طلوع خواهد کرد. این‌ها نشانه دست قدرت الهی است که فضا را فراتر از تصور ما رقم می‌زند. این الگوی فروپاشی قدرت‌هاست که غافلگیرکننده و غیرمعمول اتفاق می‌افتد تا خداوند عالم، قدرت خود را به انسان‌ها نشان دهد.

شبکه صالحین، مروج احکام الهی است

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: خدای متعال را بسیار سپاسگزارم که امروز این افتخار و توفیق و این فضیلت و شرف را نصیب بنده کرد که افتخار حضور در جمع عالمان فرهیخته و صاحبان فضیلت را دارم، کسانی که مروج احکام الهی و مبلغ رسالات الهی هستند و سرچشمه های نور و معرفت و مفسران و بیان کنندگان دین اسلام عزیز و به عنوان علامات دین و به عنوان ستارگانی که به وسیله آن ها راه پیموده می‌شود که هرکدام استوانه های تاثیر گذاری برای قوام دین در جامعه ما هستند. رسالت و امامت با عالمان راسخ در دین استوار می‌ماند که استوارند و در میدان حضور دارند. همچنین فرماندهان و مجاهدان سپاه های استانی و ریاست سازمان بسیج. شبکه صالحین، مروج احکام الهی و مبلغ اندیشه‌های نابی هستند که سرچشمه‌های نور و معرفت از آن تابان است. در شبکه‌های صالحین است که مبانی اسلام عزیز تفسیر می‌شود تا علامات دین، در دل و ذهن جوانان و نوجوانان ما نهادینه شود و از آن‌ها سربازان مخلصی برای اسلام و انقلاب بسازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید