وعده عجیب رقیب اردوغان به مردم/ نظامی ایجاد می‌کنم که انتقادات تند و تیز از رئیس کشور شود

کدخبر: ۵۷۲۸۱۲
کمال قلیچداراوغلو گفت که قصد دارد نوعی از نظام سیاسی را در ترکیه ایجاد کند که در آن «انتقاد تند و تیز از رئیس کشور باشد».
وعده عجیب رقیب اردوغان به مردم/ نظامی ایجاد می‌کنم که انتقادات تند و تیز از رئیس کشور شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کمال قلیچداراوغلو، رهبر احزاب اپوزیسیون ترکیه در ویدیویی در توییتر نوشت: اگر قرار است در نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری کار را تمام کنیم، باید کاری کنیم که اپوزیسیون فعلی در انتخابات پارلمان هم اکثریت را به دست آورد. قانونگذاران بیشتر یعنی سرعت بیشتر در اعمال تغییرات در نظام.

این سیاستمدار گفت که قصد دارد نوعی از نظام سیاسی را در ترکیه ایجاد کند که در آن «انتقاد تند و تیز از رئیس کشور باشد».

قلیچداراوغلو هرگز نخستین گزینه به عنوان رهبر اپوزیسیون ترکیه نبود، اما توانسته از دیگران پیشی گرفته و با رهبری ائتلاف میز ۶ نفره یا «ائتلاف ملت»، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی محسوب شود.

او در توصیف شرایط ترکیه در صورت پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری هفته آینده گفت: صدای مخالفان به‌خوبی شنیده خواهد شد. آن‌ها می‌توانند با هر شدت که می‌خواهند با من مخالفت کنند. هدف اصلی همین است. دموکراسی همین است، آزادی بیان.

این بروکرات ۷۴ ساله در ادامه ویدیوی منتشرشده در شبکه اجتماعی توییتر گفت: در ابتدای امر باید ترکیه را به جایی تبدیل کنیم که مخالفت و دگراندیشی در آن ممکن باشد. بعد از آن کار برای همه راحت خواهد شد. به همین دلیل است که باید کار را در همان دور اول انتخابات یکسره کنیم. برای همین است که از شما می‌خواهم هوشیارانه رای‌ خود را به صندوق بیندازید. بیایید در دور اول تمامش کنیم.

«محرم اینجه» و «سنان اوغان» دو نامزد دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه هستند که یکشنبه هفته آینده (۲۴ اردیبهشت) همراه با انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد. براساس آمار نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، اردوغان و قلیچداراوغلو اکثریت آرای انتخابات را به خود اختصاص خواهند داد، اما حضور اینجه و اوغان به عنوان دو نامزد حاشیه‌ای در این انتخابات، به احتمال زیاد باعث خواهد شد تا انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شود که در این دور، رقابت تنها میان اردوغان و قلیچداراوغلو خواهد بود.

310310

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید