پس لرزه های افشای اطلاعات حساس نظامی به کره شمالی

کدخبر: ۵۷۲۹۹۴
​کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که دستکم چهار رهبر سابق اتحادیه کارگری این کشور به اتهام جاسوسی برای کره شمالی بازداشت شده‌اند.
پس لرزه های افشای اطلاعات حساس نظامی به کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دادستانی کره جنوبی از دستگیری چهار نفر به اتهام جاسوسی و انتقال اطلاعات مهم نظامی به پیونگ ‌یانگ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، دادستانی کره جنوبی مدعی شده که سران سابق اتحادیه‌های کارگری این کشور به دستور کره شمالی از فعالیت‌های کارگری به عنوان پوششی برای جاسوسی استفاده کرده‌اند.

بر اساس ادعای دادستانی کره جنوبی، این چهار نفر سازمان زیرزمینی را با هدف احاطه بر اتحادیه کارگری تشکیل داده و اعتراضات کارگری را در مورد مسائل مهم سیاسی و اجتماعی به دستور کره شمالی هدایت می‌کردند.

این در حالی است که کره شمالی تاکنون نسبت به ادعای تازه کره جنوبی واکنشی نشان نداده است. روابط دو کُره در تابستان سال ۲۰۲۰ پس از آنکه فعالان ضد پیونگ‌یانگ در کره جنوبی اعلامیه‌ها و مطالب تبلیغاتی به شمال ارسال کردند، پرتنش شد و تمام خطوط ارتباطی کره شمالی با همسایه جنوبی خود، از جمله کانال‌های نظامی و خط ویژه بین سران عالی دو کشور به‌صورت کامل ازبین رفت.

 به گزارش این منبع خبری، بنابراعلام دادستانی کره جنوبی آنها قانون امنیت ملی کره جنوبی که تمجید یا تبلیغ فعالیت‌های سازمان‌های ضد دولتی ، بهویژه از کره شمالی را جرم انگاری می‌کند، نقض کرده‌اند.

دستگیر شدگان همچنین به ملاقات با ماموران جاسوسی کره شمالی در کامبوج، ویتنام و چین از سال ۲۰۱۷ به این سو متهم هستند.

دادستانی کره جنوبی مدعی شده که این افراد اطلاعات مربوط به انتخابات این کشور و تصاویر پایگاه نظامی آمریکا در «پیونگ تاک»  و مقر نیروی هوایی در شهر «اوسان گیونگگی» را به کره شمالی داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید