انگلیس این موشک های قدرتمند را در اختیار ارتش اوکراین قرار داد

کدخبر: ۵۷۳۱۰۲
انگلیس موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» را که اوکراین مدت‌ها خواستار آن بود، در اختیار این کشور قرار می‌دهد.
انگلیس این موشک های قدرتمند را در اختیار ارتش اوکراین قرار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، انگلیس تایید کرد موشک‌های دوربرد را که کی‌یف برای مقابله با نیروهای روسیه درخواست کرده بود، تامین می‌کند. 

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از سازنده این موشک‌ها، موشک‌های کروز سایه طوفان (Storm Shadow) بردی بالای ۲۵۰ کیلومتر دارد. در حالی که موشک‌های هیمارس که آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده، تنها بردی حدود ۸۰ کیلومتر دارد. 

عقب‌نشینی دوکیلومتری ارتش روسیه در باخموت/ ضد حمله اوکراین آغاز شده است؟

مناطقی که موشک سایه طوفان به آن می‌رسد

به نوشته بی‌بی‌سی، این تسلیحات به اوکراین قابلیت‌های جدید در حالی می‌دهد که برای ضدحمله علیه روسیه آماده می‌شود.

این موشک‌ها از هواپیما شلیک می‌شوند و بنابراین برد طولانی‌تر به این معنی است که خلبانان اوکراینی می‌توانند دورتر از خط مقدم بمانند. موشک‌های دوربرد مذکور به محض پرتاب برای جلوگیری از شناسایی توسط رادار دشمن و قبل از این که به هدف با جستجوگر مادون قرمز برسند، به ارتفاع پایین می‌روند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس تهیه این موشک‌ها برای اوکراین را در مجلس عوام تایید کرد. او گفت این موشک‌ها به اوکراین اجازه می‌دهد نیروهای روس حاضر در خاکش را به عقب براند. 

پیش‌تر گزارش شده بود بریتانیا قصد دارد موشک‌های دوربرد را در چارچوب صندوق بین‌المللی برای اوکراین که لندن هدایت آن را برعهده دارد، خریداری کند. 

به گزارش اسپوتنیک، انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده که آن را در جایگاه دومین کمک‌کننده بزرگ بعد از آمریکا حفظ کرده است. این کمک‌ها در حالی است که روسیه بارها هشدار داده چنین کمکی تنها باعث طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین می‌شود و کشورهای غربی را مستقیماً طرف درگیری می‌کند که تاییدی بر جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه است. 

پیش‌تر، لندن چند سامانه‌ موشکی «ام ۲۷۰» برای پرتاب راکت با برد تا ۹۰ کیلومتر در اختیار کی‌یف قرار داده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم. 

او همچنین در اظهارنظری دیگر هشدار داد: اگر آن‌ها [موشک‌ها] قرار است تامین شود، ما نتایج قطعی می‌گیریم و از ابزار انهدام خود که به اندازه کافی در اختیار داریم برای حمله به اهدافی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌اند، استفاده می‌کنیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید