خشم روسیه از صدور حکم بازداشت «پوتین» توسط دادگاه لاهه!

کدخبر: ۵۷۳۲۴۴
اقتصادنیوز: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ادعا کرد: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی برای دادگاه لاهه به‌شمار می‌آید.
خشم روسیه از صدور حکم بازداشت «پوتین» توسط دادگاه لاهه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی ادعا کرد: صدور حکم بازداشت «پوتین» توسط دادگاه کیفری بین‌ المللی (دادگاه لاهه) یک رسوایی به شمار می آید.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، دیپلمات ارشد روسی در این خصوص اضافه کرد: این به وقاقع شِبه‌دادگاه که به ابزاری مطیع در دست آنگلوساکسون‌ ها تبدیل شده است، همچنان به نشان دادن جهت گیری سیاسی و ناکارآمدی خود ادامه می‌ دهد.

وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدئویی به همایش حقوق بین الملل در سنت پترزبوگ ادامه داد: دادگاه بین المللی کیفری تاکنون در مقابل فشارهای جمعی غرب مقاومت نکرده و دستورات موقتی را (علیه روسیه) صادر کرده است. به موازات اقدامات دادگاه لاهه، بیش از ۳۰ کشور که بیشتر آنها از اتحادیه اروپا و ناتو هستند تلاش می کنند به فرایند حمایت از اوکراین بپیوندند. ما این اقدامات را سوء استفاده آشکار از فرایندهای دادگاه برای فشار آشکار و باج خواهی می دانیم. امروز این ساختار تصمیم‌ های مفتضحانه جدیدی اتخاذ می‌ کند؛ از جمله گسترش یک‌ جانبه حوزه قضایی خود.

«سرگئی لاوروف» در این باره افزود: غرب بدبینانه تلاش می کند روسیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کند، اگرچه خود در لیبی و یوگسلاوی آن را زیر پا گذاشت.

این در حالیست که اوکراین در ۲۶ فوریه سال گذشته میلادی و ۲ روز پس از شروع جنگ، از روسیه به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کرده و روسیه را به نسل کشی و جنایت جنگی متهم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید