دفع حمله موشکی و پهپادی استثنائی روسیه

موفقیت پدافند هوایی اوکراین در شب روشن کی‌یف

کدخبر: ۵۷۴۰۷۹
اقتصادنیوز: «سرهی پوپکو» - رئیس اداره نظامی شهری کی‌یف - در اظهارنظری که در پیام‌رسان تلگرام منتشر شده، گفت: «این حمله از نظر چگالی استثنایی بود - حداکثر تعداد موشک‌های تهاجمی در کوتاه‌ترین زمان.»
موفقیت پدافند هوایی اوکراین در شب روشن کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز ، روسیه در ساعات اولیه روز سه‌شنبه با استفاده از پهپادها، موشک‌های کروز و احتمالا موشک‌های بالستیک، یک حمله هوایی فوق‌العاده شدید را به کی‌یف انجام داد و به گفته مقامات شهری، پایتخت اوکراین هشتمین حمله هوایی خود را در این ماه متحمل شد.

بنابر گزارش رویترز، سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهری کی‌یف، در اظهارنظری که در پیام‌رسان تلگرام منتشر شده، گفت: «این حمله از نظر چگالی استثنایی بود - حداکثر تعداد موشک‌های تهاجمی در کوتاه‌ترین زمان.»

او افزود: «بر اساس اطلاعات اولیه، اکثریت قریب به اتفاق پرتابه‌های دشمن در حریم هوایی کیف شناسایی و منهدم شدند!»

هنوز مشخص نشده است که چند شیء بر فراز شهر ساقط شده است و اینکه آیا هیچ یک از آنها موفق به اصابت به هدف خود شده‌اند یا خیر.

پس از یک هفته وقفه، روسیه در اواخر آوریل تاکتیک حملات موشکی دوربرد خود را از سر گرفت و در روزهای اخیر حملات متعددی را انجام داده است که اغلب کیف را هدف قرار داده اند. اوکراین تاکنون توانسته اکثریت حملات را دفع کند.

3S4HR6HQ6VIOPI4OGROKKA3DMA

آتش‌نشانان مشغول به کار در پارکینگ خودرو آسیب دیده توسط بقایای موشک‌های روسی، در حمله روسیه به کیف

به گفته مقامات، روز سه شنبه سقوط بقایای موشک‌ها در منطقه‌های اوبولونسکی، شوچنکیفسکی، سولومیانسکی و دارنیتسکی کی‌یف گزارش شد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، گفت که سقوط اشیا موجب آتش‌سوزی چندین خودرو شد و به ساختمانی در منطقه سولومیانسکی در غرب پایتخت آسیب رساند. سه نفر مجروح شدند.

کلیچکو گفت که در جنوب بوریسپیل، سامانه‌های پدافند هوایی در حال دفع یک حمله پهپادی هستند. بوریسپیل، شهری در جنوب شرقی کی‌یف، فرودگاه اصلی مسافربری پایتخت را در خود جای داده است که اکنون بسته شده است.

به گفته اداره نظامی پایتخت، خسارات وارده در سایر مناطق قابل توجه نبوده و اطلاعات فوری در مورد تلفات احتمالی در آنجا وجود ندارد.

آژیرهای حمله هوایی در ساعات اولیه روز سه‌شنبه تقریباً در سراسر اوکراین به صدا درآمد و بیش از سه ساعت بر فراز کی‌یف و حومه آن شنیده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید