ادعای تازه آمریکا درباره همکاری‌های نظامی- امنیتی ایران و روسیه

کدخبر: ۵۷۴۰۹۴
اقتصادنیوز: یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید بار دیگر مدعی شد که همکاری های نظامی ایران و روسیه در حال گسترش است و تهران صدها هواپیمای بدون سرنشین در اختیار روسیه قرار داده است.
ادعای تازه آمریکا درباره همکاری‌های نظامی- امنیتی ایران و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یکی از مقام های ارشد کاخ سفید بار دیگر مدعی شد که همکاری های نظامی ایران و روسیه در حال گسترش است و تهران ( به ادعای این مقام آمریکایی) صدها هواپیمای بدون سرنشین در اختیار روسیه قرار داده است.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در جریان کنفرانسی خبری مدعی شد که ایران در ماه اوت حدود 400 هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار روسیه قرار داده و مسکو به دنبال نسخه های به‌روزتر و تواناتر این جنگده از جانب تهران است. با این همه او اعتراف کرد که ایالات متحده هیچگونه جا به جایی موشک بالستیک یا سامانه های مشابه از سوی ایران به روسیه مشاهده نکرده است.

این ادعا در حالی رسانه ای شد که ایران بارها اعلام کرده که در جنگ اوکراین مداخله ای نداشته و ندارد. تهران همچنین ارسال پهپاد به روسیه را نیز به شدت رد کرده و تاکید دارد که فارغ از همکاری های نظامی و امنیتی میان دو کشور، ایران هیچ مداخله ای در جنگ اوکراین ندارد و حتی قادر است برای تحقق صلح در این کشور نقش میانجیگر را ایفا کند.

با این حال کربی در ادامه ادعاهای خود، گفت که ایران از روسیه تجهیزات نظامی بیشتری چون هلیکوپترهای نظامی، رادارها و هواپیماهای آموزشی به ارزش میلیاردها دلار دریافت می کند.

 کربی در ادامه مدعی شد که ایالات متحده با توسل به اهرم هایی که در اختیار دارد برای برهم زدن همکاری و فعالیت های این دو کشور استفاده خواهد کرد.

 به ادعای وال استریت ژورنال، پهپادهای خودویرانگر نقش کلیدی در استراتژی روسیه برای حمله به شهرها و زیرساخت های غیر نظامی اوکراین دارند. با این همه آنگونه که گزارش ها حکایت دارند توانایی اوکراین جهت حراست از آسمان پایتخت این کشور در هفته های اخیر افزایش یافته چرا که این کشور به سیستم پاتریوت ساخت ایالات متحده و سایر پدافندهای هوایی پیشرفته تر برای تکمیل زرادخانه اش و جایگزینی موشک های قدیمی که ساختش به زمان اتحادیه جماهیر شوروی بازمی‌گردد، مجهز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید