افشاگری بزرگ «جان بولتون» درباره ترامپ

کدخبر: ۵۷۴۳۲۷
اقتصادنیوز: جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای به بیان دیدگاه رهبران جهان درباره ترامپ پرداخت.
افشاگری بزرگ «جان بولتون» درباره ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان نظر رهبران خارجی به‌ویژه مخالفان را درباره ترامپ فاش کرد.

شرط‌ و شروط عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

المیادین گزارش داد جان بولتون، پس از آنکه دونالد ترامپ اخیراً ادعا کرد که جنگ روسیه و اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت حل می‌کند، دیدگاه زیرکانه‌ای از روابط دونالد ترامپ با رهبران خارجی در دوران ریاست‌جمهوری او ارائه کرده است.

بولتون در این مصاحبه گفت: ترامپ این تصور را دارد که رهبران خارجی، به‌ویژه مخالفان، احترام زیادی برای او قائل هستند در حالی که عکس این موضوع صادق است.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ اغلب در این رابطه به طور خاص به «شیء جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اشاره می‌کند. من در آن اتاق‌ها با او بودم که با این رهبران ملاقات کرد و فکر می‌کنم آنها فکر می‌کنند او یک احمق و مضحک است.

نکته قابل توجه این است که این اظهارات بولتون در نوع خود نخستین اظهارات درباره ترامپ نیست و او رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در سال ۲۰۲۰ از نظر روانی بی ثبات توصیف کرده بود.

در همان سال، بولتون ظرفیت و قابلیت ترامپ را برای رقابت و گفتگو با ولادیمیر پوتین، همتای روسی او که از منافع کشورش در مسائل امنیتی راهبردی آگاه است، زیر سوال برد.

روسیه حساب‌های سفارت فنلاند را مسدود کرد

وی همچنین ترامپ را «بی‌اخلاق» توصیف کرد و افزود که ترامپ توجه خود را بر هر چیزی که به او کمک می‌کند تا دوباره رئیس‌جمهور شود، بدون تمرکز بر آنچه برای آمریکا بهترین است، متمرکز می‌کند.

شایان ذکر است که ترامپ در سال ۲۰۱۹، جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود را پس از بروز اختلافات بین آنها بر سر سیاست خارجی برکنار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید