پرده‌برداری جان بولتون از علت تنش بین پاکستان و آمریکا

کدخبر: ۵۷۴۹۴۶
اقتصادنیوز: جان بولتون مدعی شده تداوم بی‌ثباتی سیاسی و خشونت‌ها در پاکستان به سود هیچ طرفی نیست و جدال دولت و مخالفان موجب افزایش کدورت‌ها میان اسلام‌آباد واشنگتن شده است.
پرده‌برداری جان بولتون از علت تنش بین پاکستان و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ که سال گذشته به دست داشتن آمریکا در طراحی کودتا و تغییر رژیم علیه کشورها اعتراف کرده بود، مدعی شد آشفتگی‌های سیاسی پاکستان و جدال میان دولت و مخالفان، دلیل تنش در مناسبات اسلام‌آباد و واشنگتن دانست.

دیدار زلنسکی با سران هند، انگلیس و ایتالیا در هیروشیما

رسانه‌های پاکستانی از گفت وگوی تلفنی مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با «عمران‌خان» رهبر مخالفان پاکستان خبر داده و عنوان کردند که جان بولتون با نخست وزیر سابق پاکستان پیرامون تحولات سیاسی این کشور تبادل نظر کرده است.

شبکه خبری «جیو» پاکستان گزارش داد که جان بولتون مدعی شده تداوم بی‌ثباتی سیاسی و خشونت‌ها در پاکستان به سود هیچ طرفی نیست و جدال دولت و مخالفان موجب افزایش کدورت‌ها میان اسلام‌آباد واشنگتن شده است.

بولتون که تابستان سال گذشته به مداخله آمریکا برای تغییر نظام یا راه‌اندازی کودتا در دیگر کشورها به صراحت اعتراف کرده بود، مدعی شد که محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی در پاکستان نباید انجام شود.

رئیس کمیسیون دفاع در مجلس سنای پاکستان در واکنش به اعتراف سال گذشته مشاور امنیت دولت ترامپ درباره دست داشتن آمریکا در طراحی کودتا علیه کشورهای دیگر، به کودتای ۲۸ مرداد در ایران اشاره کرد و گفت: جان بولتون برای این فخرفروشی و جرات در راست گویی باید جایزه بگیرد.

در همین حال رسانه‌های پاکستانی فاش کردند که عمران خان با یکی از نمایندگان کنگره آمریکا به طور برخط گفت‌وگو کرده و از طرف آمریکایی درخواست کمک کرده است.

در این گزارش‌ها آمده است که عمران‌خان از موضع خود مبنی بر نامه محرمانه با موضوع تهدید آمریکا عقب نشینی کرده و فرمانده سابق ارتش پاکستان را مقصر سرنگونی دولت خود می‌داند.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان مدعی است که با توجه به نظرسنجی‌های داخلی و خارجی حزب وی (تحریک انصاف) از ۷۰ درصد محبوبیت در پاکستان برخوردار است و جناح حاکم از پیروزی حزب تحریک انصاف در انتخابات آتی وحشت دارد.

وی اظهار داشت که در اعتراضات اخیر ۲۵ نفر از حامیان حزب تحریک انصاف کشته و ۷۰۰ نفر دیگر بر اثر اصابت شلیک مستقیم گلوله زخمی شدند. بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از جمله فعالان زن نیز بازداشت شده‌اند.

دولت پاکستان اعلام کرد که بازداشت شدگان در ارتباط با اغتشاشات اخیر به دادگاه‌های نظامی سپرده شده و مطابق قوانین قضایی نیروهای مسلح محاکمه و مجازات خواهند شد.

عمران‌خان روز جمعه سیزدهم آبان سال گذشته در حین رهبری تظاهرات ضددولتی در منطقه وزیرآباد واقع در ایالت پنجاب مورد حمله قرار گرفت و در این سوء قصد زخمی شد. نخست وزیر برکنار شده پاکستان همچنان تاکید دارد که زندگی وی در خطر است و ترور وی تکرار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید