توجه ویژه وزیر دفاع بلاروس به یک پهپاد ایرانی+ تصاویر

کدخبر: ۵۷۵۲۹۷
جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه مینسک مجموعه‌ای از توانمندی‌های دفاعی خود را به نمایش گذاشت.
توجه ویژه وزیر دفاع بلاروس به یک پهپاد ایرانی+ تصاویر

ایران در نمایشگاه مینسک چه سلاح‌هایی به نمایش گذاشت؟+تصاویر


 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات و تجهیزات نظامی موسوم به «میلکس -۲۰۲۳» و همایش عملی همکاری‌های فنی-نظامی در عرصه دفاعی و امنیتی از دو روز پیش در شهر مینسک آغاز به کار کرده و فردا شنبه به پایان خواهد رسید. 

منابع خبری گزارش داده‌اند بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت این نمایشگاه درج شده نمایشگاه امسال تنها به نمایش تسلیحات ساخته‌شده در بلاروس یا روسیه اختصاص ندارد بلکه امسال سلاح‌های ساخته‌شده در ایران و چین هم به نمایش گذاشته شده‌اند. 

طبق تصاویری که پایگاه motolko منتشر کرده در نمایشگاه امسال ایران سلاح‌های زیر را به نمایش گذاشته است. 

غرفه ایران در نمایشگاه میلکس-۲۰۲۳

از جمله تجهیزاتی که ایران در این نمایشگاه به نمایش گذاشته پهپاد شاهین بود. پهپادهای ایران در این نمایشگاه مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. 

طبق نوشته وبگاه Motolko پهپاد شاهین توجه «پیکتور کرنین»، وزیر دفاع بلاروس را جلب کرد که همراه با «الکساندر ولفوویچ»، دبیر شورای امنیت ملی این کشور به دقت ویژگی‌های فنی آن را از زبان کارشناسان در این محل شنید. 

این عکس وزیر دفاع و دبیر شورای امنیت ملی بلاروس را در کنار پهپاد شاهین نشان می‌دهد. 

از جمله سلاح‌های دیگری که در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته شد مسلسل زیر بود که برای نصب روی بالگردها و کشتی‌ها ساخته شده است.

این سلاح دارای ۴ لوله به طول ۱۰۰۲ میلی‌متر است و ۴۴ کیلوگرم وزن دارد. این تیربار دو حالت فعالیت دارد. در حالت اول قادر به شلیک ۱۵۰۰ گلوله در دقیقه و در حالت دوم قادر به شلیک تا ۲۵۰۰ گلوله در دقیقه است. 

ایران علاوه بر پهپاد شاهین، پهپاد مهاجر را را نیز در این نمایشگاه به معرض دید گذاشت. وبگاه Motolko نوشته که عکس زیر مربوط به ماکتی است که ایران در این نمایشگاه عرضه کرده است. 

موشک بصیر از جمله دیگر سلاح‌های ایران در این نمایشگاه بود. این موشک‌ها برد ۷۰۰ کیلومتری دارند و قابلیت هدف قرار دادن اهداف در دریا را دارند. 

در عکس زیر وزیر دفاع بلاروس در حال مشاهده موشک بصیر و آشناشدن با ویژگی‌های فنی آن است. 

تولیدکنندگان ایرانی سامانه ضدتانک الماس-۱ را نیز در این نمایشگاه عرضه کردند. این موشک به عنوان یکی از تولیدات صنایع دفاعی ایران در دو نوع هواپایه و دریاپایه ساخته و طراحی شده است. 

انتهای پیام 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید