دیدار هیات های ایران و افغانستان/ رابطه طالبان و ایران محکم‌تر شد؟

کدخبر: ۵۷۵۳۹۳
وزارت دفاع طالبان از حضور نمایندگان وزارت خانه‌ها و ادارات مختلف در گفتگو با هیأت ایران خبر داد
دیدار هیات های ایران و افغانستان/ رابطه طالبان و ایران محکم‌تر شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، وزارت دفاع دولت طالبان با انتشار بیانیه‌ای از پایان گفت‌وگوهای دو روزه‌ هیأت این وزارت با هیأت جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داده و اعلام کرده: «ریاست هیأت افغانستان را مالی‌خان صدیق، معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان برعهده داشته و ریاست هیأت ایرانی را نیز بهرام حسینی مطلق، معاون نیروهای مسلح این کشور عهده‌دار بوده است.»

بنا به گزارش ایسنا، وزارت دفاع طالبان همچنین از حضور نمایندگان وزارت خانه‌ها و ادارات مختلف در گفتگو با هیأت ایران خبر داده و بر این اساس، نمایندگان وزارت‌های خارجه کشور، مرزها و قبایل، کشاورزی و اراضی و اداره اطلاعات افغانستان نیز در این گفت‌وگوها حضور داشته‌اند.

پرونده یک ماموریت جدید در دستان شمخانی؟

هیأت‌های دو طرف پس از گفت‌وگو و بحث درباره موضوعات مرزی، دیدگاه، پیشنهاد و طرح‌هایشان را بر مبنای تعهدات بین‌المللی و مرزی که منجر به تامین منافع دو کشور همسایه گردد ارائه و بر هماهنگی لازم در آینده مطرح و بر اجرای آن تاکید کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع دولت طالبان آمده است: «این دیدار در مقر وزارت دفاع انجام شده است و دو طرف درباره مسائل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل برخی مشکلات تأکید کردند. حکومت سرپرست افغانستان همواره خواهان روابط نیک با ایران بوده و متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های گوناگون است.»

این هیأت نظامی از جمهوری اسلامی ایران با هدف رفع چالش‌های مرزی میان افغانستان و ایران دو روز پیش وارد کابل شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید