پکن صداقت آمریکا را زیر سوال برد!

کدخبر: ۵۷۵۶۷۴
دولت واشنگتن تلاش می کند تا روابط دیپلماتیک را با چین به وسیله ارسال درخواست‌های زیاد برای نشست با پکن احیا کند.
پکن صداقت آمریکا را زیر سوال برد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از پایگاه خبری بلومبرگ،  مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: طرف آمریکایی خواستار ارتباطات یکطرفه است درحالیکه همچنان طرف دیگر را سرکوب می‌کند و با هر ابزار ممکنی به دنبال مهار چین است.

وی افزود: آمریکا علیه مقام‌ها، شرکت‌ها و کمپانی‌های چینی تحریم وضع می‌کند پس این چطور صداقتی است و چه معنای ارتباطی می‌دهد؟ آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را لغو کند، موانع را بردارد و شرایط مناسبی برای گفت‌وگو ایجاد کند.

این اظهارات از سوی سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفته بود انتظار دارد خیلی زود روابط با چین بهبود یابد و بالون جاسوسی ادعایی را که باعث تنش دیپلماتیک در اوایل سال جاری میلادی شده بود را یک حماقت دانست.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین افزود، دولتش شاید تحریم‌ها را علیه لی شانگفو، وزیر دفاع چین بردارد که برطرف کردن یک مانع برای دیدار احتمالی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست ماه آتی میلادی در سنگاپور محسوب می‌شود.

بلومبرگ گزارش کرد، دولت واشنگتن تلاش می کند تا روابط دیپلماتیک را با چین به وسیله ارسال درخواست‌های زیاد برای نشست با پکن احیا کند.

این شبکه خبری همچنین از قول منابع امنیت ملی گزارش داد، همچنین آمریکا موانعی را بر چین وضع کرده که این کشور را از دستیابی به فناوری‌های آمریکایی مورد نیاز برای مدرن کردن ارتش خود باز می‌دارد.

گمان می‌رود که این استراتژی از یک نقطه نظر جواب داده است؛ "وانگ ونتائو"، وزیر تجارت چین قرار است با "جینا رایموندو" همتای آمریکایی خود و همچنین کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده دیدار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید