حمله تند سفیر آمریکا به محمود عباس در سازمان ملل

کدخبر: ۵۷۵۹۵۲
اقتصادنیوز: سفیر آمریکا در سازمان ملل به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به علت مقایسه اسرائیل با جوزف گوبلز مبلغ نازی‌ها، اظهارات او را نژاد پرستانه توصیف کرد.
حمله تند سفیر آمریکا به محمود عباس در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین مدعی شد: بیانیه محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ۱۵ می که اسرائیل را با جوزف گوبلز، مبلغ نازی‌ها مقایسه کرده بود، اظهاراتی نژادپرستانه است.

رایزنی هسته ای مقام‌های چین و روسیه + جزئیات

سفیر آمریکا مدعی شد: اظهارات او (محمود عباس) توهین شدیدی به قربانیان و بازماندگان هولوکاست است. بیان این نوع اظهارات در مورد تنها کشور (رژیم) یهودی در جهان کاملا غیرقابل قبول است. به همین ترتیب، ادعای محمود عباس مبنی بر اینکه آمریکا «می خواست از شر یهودیان خلاص شود و از حضور آنها در فلسطین نفع ببرد»، کاملاً بی اساس است و برای مردم آمریکا عمیقا توهین آمیز است.

وی در ادامه ادعاهایش افزد: صدها موشک توسط گروه های تروریستی فلسطینی مستقر در غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است. این حملات تهدیدی برای غیرنظامیان در اسرائیل بود و به غیرنظامیان فلسطینی در غزه آسیب رساند.

سفیر آمریکا ادامه داد: ایالات متحده حمایت خود از حق ذاتی اسرائیل را برای دفاع از خود تکرار می کند. ما به صراحت حملات به اسرائیل را محکوم می کنیم. ما از همه طرف ها می خواهیم که هم در عمل و هم در اظهارات خود خویشتن داری نشان دهند.

گرینفیلد مدعی شد: ما معتقدیم که دیپلماسی و تعامل مستقیم باید محور تلاش ها برای کاهش تنش باشد. آمریکا از همه تلاش ها برای دستیابی به صلحی جامع، عادلانه و پایدار بر اساس راه کار دو کشوری حمایت می کند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی اضافه کرد: آمریکا همچنین از بازدید تحریک آمیز یک وزیر اسرائیلی از حرم الشریف در بیت المقدس و لفاظی های تحریک آمیز او نگران است. این مکان مقدس نباید برای اهداف سیاسی استفاده شود. ما از همه طرف ها می خواهیم که به این مکان احترام بگذارند.

سفیر آمریکا ادامه داد: ما همچنین از تصمیم اسرائیل برای اجازه حضور دائمی اسرائیلی ها در منطقه هومش در شمال کرانه باختری، که طبق قوانین اسرائیل، به طور غیرقانونی در زمین های فلسطینی ساخته شده است، به شدت نگران هستیم. پیشروی شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، چشم‌انداز صلح را تضعیف می‌کند.

آخرالزمان هسته‌ای؛ عروسک خیمه‌شب‌بازی‌ پوتین مدام می‌لافد!

گرینفیلد همچنین گفت: ما همچنین سخنان نژادپرستانه از جمله شعارهای «مرگ بر اعراب» را که در راهپیمایی «روز پرچم» در ۱۸ می در بیت المقدس منتشر شد، به صراحت محکوم می کنیم. این شعارها وقیحانه و غیرقابل قبول است.

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت ادامه داد: در پایان، من بار دیگر از همه طرف‌ها می خواهم که هم در عمل و هم در لفاظی خویشتن داری و برای اعتماد سازی تلاش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید