عامل حمله پهپادی اخیر به کرملین کیست؟

کدخبر: ۵۷۵۹۸۳
اقتصادنیوز: نهادهای اطلاعاتی آمریکا نمی‌دانند که کدام واحد یا یگان اوکراینی حمله پهپادی به کرملین را انجام داده و آیا رئیس جمهوری اوکراین یا مقام‌های ارشد وی از این عملیات خبر داشتند یا خیر. این در حالی است که برخی مقام‌ها معتقدند که زلسنکی از آن اطلاعی نداشت.
عامل حمله پهپادی اخیر به کرملین کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقام‌های آمریکایی می‌گویند حمله پهپادی ماه جاری به کاخ کرملین احتمالا توسط یکی از یگان‌های ویژه نظامی یا اطلاعاتی اوکراین هماهنگ شده بود و بخشی از اقدامات مخفیانه علیه اهداف روسیه بوده که موجب نگرانی در دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شده است.

آخرالزمان هسته‌ای؛ عروسک خیمه‌شب‌بازی‌ پوتین مدام می‌لافد!

نیویورک تایمز گزارش داد، نهادهای اطلاعاتی آمریکا نمی‌دانند که کدام واحد یا یگان اوکراینی این حمله را انجام داده و آیا ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین یا مقام‌های ارشد وی از این عملیات خبر داشتند یا خیر. این در حالی است که برخی مقام‌ها معتقدند که زلسنکی از آن اطلاعی نداشت.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا پس از آن به این ارزیابی اولیه رسیدند که ارتباطات رهگیری‌شده‌ای روس‌ها و اوکراینی‌ها را بررسی کردند.

بر اساس ارتباطات رهگیری‌شده روس‌ها، مقام‌های روسیه، اوکراین را عامل این حمله دانستند. ارتباطات رهگیری‌شده دیگر نیز حاکی است که مقام‌های اوکراینی معتقدند که کشورها آنها مسئول یان حمله بود.

به نوشته نیویورک تایمز، حمله سوم می (۱۳ اردیبهشت) به کرملین با دو پهپاد انجام شد و خسارت اندکی به آن وارد کرد.

این حمله موجب نگرانی آمریکا شده است که بزرگترین تامین‌کننده تجهیزات نظامی برای اوکراین است.

دولت بایدن نگران است که روسیه، مقام‌های آمریکایی را مسئول این حمله دانسته و با گسترش جنگ به ورای اوکراین، درصدد اقدام تلافی‌جویانه برآید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید