تصاویری از صحنه رای دادن اردوغان و قلیچداراوغلو

کدخبر: ۵۷۶۶۸۳
رجب طیب اردوغان و کمال قلیچداراوغلو رای خود را در صندوق‌های رای انداختند و سپس سخنرانی کوتاهی خطاب به حامیانشان انجام دادند.
تصاویری از صحنه رای دادن اردوغان و قلیچداراوغلو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه ضمن تشکر از حامیانش، از مردم ترکیه خواست تا در این انتخابات سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

او پس از آنکه به همراه همسرش رای خود را در صندوق انداخت، اظهار کرد: فکر می‌کنم روند شمارش آرا امروز بسیار سریع انجام شود. دیدن چنین انتخاباتی برای دموکراسی ترکیه مهم است.

تلاش سلطان برای آشتی ایران و آمریکا /قفل اموال بلوکه شده و برجام باز می شود؟

اردوغان و قلیچداراوغلو رای‌ خودشان را به صندوق انداختند

اردوغان افزود: حضور تقریبا ۹۰ درصدی در دور اول عادی بود. ترکیه با این میزان مشارکت ثابت کرد که به دموکراسی پایبند است. امیدوارم که نتایج انتخابات برای ترکیه خوب باشد. ما از رای‌دهندگان می‌خواهیم به شعب اخذ رای مراجعه کنند و همچنان به دموکراسی پایبند بمانند.

از طرف دیگر کمال قلیچداراوغلو در مدرسه‌ای ابتدایی واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه به همراه همسرش رای خود را به صندوق انداخت و گفت: برای رهایی از رژیم مستبد، برای تاسیس دموکراسی واقعی، من از تمامی شهروندان می‌خواهم که به شعب اخذ رای مراجعه کنند و رای خود را در صندوق بیندازند.

اردوغان و قلیچداراوغلو رای‌ خودشان را به صندوق انداختند

وی افزود: این رای‌گیری تحت شرایط سخت و تلاش‌ها برای فریب در حال انجام است اما من معتقدم که شهروندان ترکیه آزاد و مایلند تا خود به پای صندوق‌های رای بروند.

انتظار می‌رود نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، سریع‌تر از دور اول مشخص شود.

احمد ینر، رئیس کمیسیون عالی انتخابات ترکیه در سخنانی تلویزیونی توضیح داد که در جریان دور اول انتخابات در ۱۴ مه، روند شمارش آرا طولانی‌تر شد چون تعداد نامزدها بیشتر بود و از جمله شامل ۲۴ حزب برای انتخابات پارلمانی و سه نامزد برای ریاست جمهوری ‌می‌شد.

انتظار می‌رود ممنوعیت انتشار اطلاعات در خصوص نتایج انتخابات ترکیه از ساعت ۶:۳۰ به وقت محلی برداشته شده و نتایج به تدریج منتشر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید