ابراز امیدواری صالحی به نتایج سفر سلطان عمان به تهران

کدخبر: ۵۷۶۷۳۱
علی اکبر صالحی گفت: آماده استقبال از سلطان هیثم بن طارق، پادشاه کنونی عمان هستیم و امیدهای زیادی داریم که نتایج این سفر به سود ملت دو کشور و تمام منطقه خواهد بود.
ابراز امیدواری صالحی به نتایج سفر سلطان عمان به تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه پیشین ایران در آستانه سفر سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان به تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت که روابط تهران و مسقط تاریخی و ریشه دار و مستحکم است و این واقعیتی است که هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد.

وی گفت: زمانی که در مورد روابط ایران و عمان صحبت می کنم به یاد روزهایی می افتم که وزیر خارجه کشورم بودم، در آن زمان سعادت آن را داشتم که برای چندین بار با سلطان قابوس بن سعید، پادشاه فقید عمان دیدار کنم. من از نزدیک شاهد اهتمام و تلاش های خستگی ناپذیر وی در زمان مذاکرات ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق با وساطت مسقط بودم.

تصاویری از مراسم استقبال رئیسی از سلطان عمان در کاخ سعدآباد+فیلم

علی اکبر صالحی ادامه داد: ما اکنون آماده استقبال از سلطان هیثم بن طارق، پادشاه کنونی عمان هستیم و ایشان بهترین جانشین برای آن پادشاه فقید است، ما امیدهای زیادی داریم که نتایج این سفر به سود ملت دو کشور و تمام منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه پیشین ایران تاکید کرد: امیدواریم که تماس ها و سفرهای متقابل میان مسئولان دو کشور در تمامی سطوح و در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تداوم داشته باشد و آرزوهای دو ملت دوست در طول تاریخ محقق شود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید