حملات تند به قلیچداراوغلو و حزبش!

اردوغان بازهم آوازخوانی کرد / با هم "قرن ترکیه" را خواهیم ساخت /صلاح الدین دمیرتاش آزاد نخواهد شد

کدخبر: ۵۷۶۸۱۶
اردوغان عنوان داشت، آزادی "صلاح الدین دمیرتاش"، رهبر سابق حزب طرفدار کردها تحت حکومت او امکان پذیر نیست.
اردوغان بازهم آوازخوانی کرد / با هم "قرن ترکیه" را خواهیم ساخت /صلاح الدین دمیرتاش آزاد نخواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اردوغان پس از مسجل شدن پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری از استانبول به آنکارا رفت و در مقابل کاخ ریاست جمهوری ترکیه برای جمعیت کثیری از هوادارانش سخنرانی کرد.

رجب طیب اردوغان که توانست در دور دوم انتخابات نیز بر رقیب خود پیروز شود و برای سومین بار رئیس جمهوری ترکیه شود، سخنرانی خود در مقابل کاخ آک‌سارای را هم با یک آواز شروع کرد.

او در ابتدای سخنش گفت: ما ترکیه را خیلی دوست داریم.

اردوغان سخنان خود را با خواندن آهنگ "برای کسانی که می‌شنوند، برای کسانی که نمی‌شنوند" آغاز کرد که اغلب در تجمعات خود در دوره مبارزات انتخاباتی می‌خواند.

اردوغان در سخنرانی خود گفت ۳۲۰ هزار نفر در کاخ ریاست‌جمهوری هستند. او به جمعیت حاضر گفت: "شما دوباره این وظیفه را به ما دادید، ما با هم قرن ترکیه را خواهیم ساخت."

به گزارش بی.بی.سی امسال ترکیه صدمین سالگرد جمهوری مدرن ترکیه را جشن می‌گیرد. اردوغان در ادامه گفت: در یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ ترکیه، ملت ما قرن ترکیه را انتخاب کرد. آنها قبلاً حزب ما را به عنوان حزب دارای اکثریت در پارلمان انتخاب کردند. این فقط ما نیستیم که پیروز شدیم، ترکیه پیروز شد.

اردوغان گفت: ملت ما حکم ریاست جمهوری را به مدت ۵ سال به ما تفویض کرده است. من می‌خواهم از تک تک ملتم که ما را شایسته مسئولیت اداره کشور کرده‌اند، تشکر کنم.

وی خواستار "وحدت و همبستگی" شد و گفت: این دموکراسی ترکیه است که امروز برنده شد.

اردوغان هم‌چنین عنوان داشت، آزادی "صلاح الدین دمیرتاش"، رهبر سابق حزب طرفدار کردها تحت حکومت او امکان پذیر نیست.

اردوغان از قلیچداراوغلو به دلیل این که قول داده بود صلاح الدین دمیرتاش را آزاد کند انتقاد کرد.

او همچنین دمیرتاش را که از سال ۲۰۱۶ زندانی است، "تروریست" خواند.

او مهمترین مسئله امروز ترکیه را تورم دانست "اما حل آن دشوار نیست."

اردوغان به هوادارانش در کاخ ریاست جمهوری گفت: «اکنون زمان اتحاد است.»

او سپس افزود حزب مخالف جمهوریخواه خلق در انتخابات سال ۲۰۱۸ ۱۴۶ نماینده را به دست آورد و در انتخابات پارلمانی اخیر این تعداد به ۱۶۹رسید. اما او ادعا کرد که آنها قدرتمندتر نیستند، چون (این کرسی‌ها ) بخشی از ائتلاف‌شان است.

اردوغان گفت: او (قلیچداراوغلو) برخی از کرسی‌ها را به احزاب دیگر ائتلاف خود داد و شمار کرسی‌های حزب او به ۱۲۹ کاهش یافت. او پرسید آیا ۱۲۹ از ۱۴۶ بزرگتر است؟

اردوغان هم‌چنین گفت، یک میلیون سوری را که در ترکیه هستند، به کشورشان بر می‌گرداند.

وی در عین حال گفت: ما با قطر برای پروژه جدیدی در سوریه قرارداد بستیم. ما با این پروژه خانه‌های جدیدی در آنجا خواهیم ساخت و میلیون‌ها سوری دیگر می‌توانند برگردند و در آنجا زندگی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید