توضیح میرسلیم درباره ماجرای تفاوت لندکروز و ۲۰۶/ هر دو وسیله حمل و نقل هستند!

کدخبر: ۵۷۶۹۶۱
اقتصادنیوز: میرسلیم درباره ماجرای عدم تفاوت لندکروزر و پژو ۲۰۶ گفت: هر دو خودروی به لحاظ حمل و نقل یک هدف را دنبال می‌کنند و از این حیث فرقی ندارند.
توضیح میرسلیم درباره ماجرای تفاوت لندکروز و ۲۰۶/ هر دو وسیله حمل و نقل هستند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، سید مصطفی آقا میرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سوالی مبنی بر حلقه‌ مفقوده‌ی توسعه صنعتی، کشور، اظهارداشت: ما نباید به صنعت به صورت کشوری نگاه کنیم بلکه باید این مسئله را به صورت جهانی و بین‌المللی ببینیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: نمی‌توان نسبت به " قیمت " در تولید بی‌تفاوت بود بر همین اساس بایستی برای اینکه صرفه قیمتی در تولید لحاظ شود باید به سمت همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از مزیت‌های نسبی دیگر کشورها نیز پیش‌ برویم تا محصولی که تولید می‌شود نهایتا به نفع مصرف کننده باشد.

حمله تند میرسلیم به واردات کنندگان خودروی دست دوم / این ها دلال هستند!

غوغای یک تویوتای مچاله شده وسط اتوبان/ آقای میرسلیم حتما ببینید!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه، تحریم‌ها امکان استفاده از مزیت‌های نسبی دیگر کشورها را گرفته است، در پاسخ به سوالی در رابطه با واردات خودروهای خارجی، گفت: مخالفتی با واردات خودروهای خارجی به کشور نداریم و معتقدیم که سالانه به ازای هر هزار خودروی تولید داخل بایست تعدادی خودروی خارجی نیز به کشور وارد شود تا علاوه بر اطلاع‌یافتن از نوآوری‌‌های خودروسازان خارجی با ایجاد فضای رقابتی خودروسازان داخلی را ناگزیر به خلاقیت، نوآوری و ارتقای کیفیت کنیم.

میرسلیم با اشاره به حواشی به وجود آمده در رابطه با " فرق نداشتن خودروی 206 با لندکروز " تصریح‌کرد: مراد ما از این مسئله اشتراک در هدف دو خودرو یعنی حمل و نقل بود چنانچه این دو خودرو به لحاظ حمل و نقلی یک هدف را دنبال می‌کنند و از این حیث فرقی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هر خودرویی به جهت تردد در فضایی مخصوص طراحی شده است، بیان‌کرد: خودروهایی چون 206 و پراید که به تعبیری خودروهای سبک به حساب می‌آیند جهت ترددهای درون شهری مناسب هستند و استفاده از آن‌ها در ترددهای برون شهری موجب می‌شود تا در تصادفات تلفات بالایی داشته باشند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، همچنین مدعی شد: قیمت تمام شده‌ی پراید و پژو 206 با نمونه‌های خارجی آنها در کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد.

میرسلیم در پاسخ به سوالی در رابطه با واردات خودروهای کارکرده به کشور با تاکید بر اینکه مخالف این مسئله است، طرفداران واردات خودروی دست دوم را دلال و مافیا خطاب کرد و گفت: به هیچ عنوان افتخاری ندارد که ما خودروهایی را که از نظر خارجی‌ها اسقاطی هستند را به کشور وارد کنیم، چرا که در کشورهای خارجی، خودروهایی با عمر پنج سال کارکرد یا با بیش 100 هزار کیلومتر تردد به دلیل بالارفتن هزینه‌های نگهداری از رده خارج و اسقاط می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید